Impozáns méretek, marcona külső |
Az LS-t teljesen új, 4,6 literes V8-as benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye 380 lóerő, nyomatéka pedig 500 newtonméter. A világon elsőként alkalmazott nyolcfokozatú automatikus váltóművel szerelve az LS 460 álló helyzetből kevesebb, mint 5,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. A lenyűgöző teljesítmény ellenére átlagfogyasztása várhatóan 9,5 liter/100 kilométer. Az LS 460 értékesítése őszén kezdődik.
A monstrum 5,5 másodperc alatt gyorsul százra |
Futóműve képes fenntartani a kényelmes rugózás és a precíz irányíthatóság kényes egyensúlyát. A teljesen áttervezett többlengőkaros egységekhez új, változó áttételezésű, elektromos szervokormány, illetve a járműdinamikai integrált vezérlőrendszer (VDIM) következő generációja csatlakozik majd. Ez irányítja az elektronikusan vezérelt fékrendszert (ECB), a változó áttételezésű kormányművet (VGRS), az elektromos szervokormányt (EPS), a menetstabilizáló elektronikát (VSC), az ABS-t, a vészfékasszisztenst (BA), az elektronikus fékerőelosztót (EBD), illetve az elektronikus gázpedállal szabályozott motornyomatékot. Számos érzékelő adatait elemezve a rendszer képes észlelni a jármű megcsúszásának, megpördülésének legkorábbi szakaszát, majd a fékezés, a pillangószelep szabályozása, illetve a kormányzási rásegítés kombinációjával a vezető számára teljesen egyértelmű módon segít megoldani a kialakulóban lévő veszélyhelyzetet. A rendszer a korábbinál több forrásból nyeri adatait, hamarabb és gyorsabban dolgozza föl azokat az eddigi, hasonló rendszereknél, s így a VDIM működése egyáltalán nem tolakodó, ám mégis nagyon hatékony.
Vezetni megtiszteltetés |
Közel 5,16 méteres hosszával a hosszú tengelytávú LS 460L a kényelem és a luxustartozékok még magasabb színvonalát, illetve a sorozatgyártású személyautóban valaha kínált legfejlettebb technológiai megoldásokat kínálja. A kényeztetés és a luxus olyan kellékei sem hiányozhatnak, mint a fűthető kormánykerék, illetve a négy árnyalatban rendelhető bőrkárpitozás, amely háromféle fabetéttel egészíthető ki. Az LS 460L négyszemélyes utasterében a hátul ülők olyan luxuskörülmények között utazhatnak, mint a magánrepülőgépeken.
Business class |
A hátsó utasok nyugalmát és kényelmét az elektromos állítású ülések, a villanymotorral beállítható lábtámasz, illetve a masszázsfunkció garantálja. Az új LS-ben még testhő-érzékelők is vannak, amelynek jeleit feldolgozva a klímaberendezés képes mindenki számára biztosítani az ideális környezetet. A hátul ülők az utastérben elhelyezett fadekorációval harmonizáló, kihajtható asztalkán dolgozhatnak. Az LS-ben ezen felül 23 centiméter átlójú, a mennyezetre szerelt hátsó monitor is van, illetve teljesen új, 19 hangszórós audiorendszer, amely valósághű hangképet sugároz.