2006. január. 31. 11:33 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. február. 02. 16:07 Autó

Nissan hidrogénnel

A Nissan hatósági engedélyt kapott Japánban a legújabb, nagynyomású hidrogénnel üzemeltetett 280 Nm-es üzemanyagcellás X-Trail FCV nyilvános közúti próbájára és bérbeadására.

Óránként 150 kilométeres sebességre képes
© Nissan
A legújabb üzemanyagcellás szabadidőautót a Nissan által kifejlesztett üzemanyagcella-köteg látja el energiával, amelynek méretét 60 százalékkal csökkentették a 3 évvel korábbi cellához képest. Ennek ellenére az új üzemanyagcella teljesítménye 90 kW, ami negyven százalékkal nőtt. A jármű végsebessége 150 kilométer/óra. A korábbi FCV-modell végsebessége 145 kilométer/óra volt.

Az autót Japánban és Kanadában tesztelik
© Nissan
Az új környzetkímélő Nissant kisméretű, nagynyomású (35 Mpa), henger alakú hidrogén-tároló tartállyal szerelték fel, hatótávolsága 370 kilométer. A Nissan kifejlesztett egy olyan változatot is, amelynek hidrogéntároló hengere 70 Mpa nyomású, hatótávolsága pedig meghaladja az 500 kilométert. A Nissan 1996 óta foglalkozik az üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A Japánban végzett tervezés és technológiai fejlesztés mellett, kiterjedt tesztelés és fejlesztés folyik más piacokon is, főként Észak-Amerikában.

Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.