Fokozatosan automata üzemmódra állítják át a 4-es metrót: szombattól egyre több olyan időszak lesz, amikor a járművezetők már nem csinálnak semmit, csak a vezetőfülkében figyelnek, és közbelépnek, ha kell. Az utasoknak még jobban kell majd figyelniük beszálláskor, mert az ajtók zárása és az indítás is emberi beavatkozás nélkül történik majd – derül ki a BKV pénteki közleményéből.
A budapesti 2-es és 4-es metró vonalán új, Alstom-szerelvények járnak. A 2-esen vannak járművezetők, a 4-esről viszont lassan eltűnnek, már most is csak járműkísérőnek nevezik őket, mivel feladataik nagy részét átveszi az automatika.
Szombattól ütemezetten csökkentik a járműkísérői jelenlétet a 4-es vonalon, következő szakaszába érkezett ugyanis az utasforgalmi próbaüzem, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság írt elő illetve felügyel. A végleges használatbavételi engedélyt a sikeres próbaüzem után kaphatja meg Budapest legújabb metróvonala.
Azt akarják megmutatni, hogy a szerelvények helyszíni felügyelet, járműkísérő nélkül is képesek biztonságosan közlekedni.
Szombattól egyre hosszabbak lesznek azok az időszakok, amikor a járműkísérők gyakorlatilag semmit sem csinálnak már, csak ülnek a menetirány szerinti hátsó vezetőfülkében, és szükség esetén közbelépnek. Egyébként minden mást az automatika végez majd.
Az ajtók zárása és a szerelvények indítása kizárólag automatikusan, emberi beavatkozás nélkül történik majd, ezért nagyon fontos, hogy az ajtók zárását jelző hang- és fényjelzés után már senki sem próbáljon meg beszállni a metróba – olvasható a BKV közleményében. Az utasokat arra kérik, hogy az állomások peronjain egyenletesen elhelyezkedve várjanak a szerelvényre, és beszálláskor az összes ajtót vegyék igénybe.
Ha ez a szakasz sikeres lesz, várhatóan szeptembertől megkezdődik a tesztelés utolsó része: ott már járműkísérők sem lesznek a kocsikban.