Jóval előbb fizetőssé válik az M1-M7-es autópálya bevezető szakasza, mint ahogyan a kormány mondta, így a gyanútlan autósokat lényegében csapdába csalják, és később büntetést fizettetnek velük - írja közleményében a fizetős körgyűrű ellen többször állást foglaló budaörsi polgármester, Wittinghof Tamás.
Csapdát állított a kormány a Budaörs felé gyanútlan autózóknak, állítja Wittinghof Tamás budaörsi polgármester, aki közleményben hívja fel a figyelmet arra, hogy az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszán a kormányzati kommunikációval szemben már jóval a kormányrendelet szerint a budapesti városhatár előtt fizetőssé válik az autópálya, amelyre semmilyen tábla nem figyelmezteti a gyanútlan autósokat.
Így meglepetésben lehet része annak, írja, aki bízva a kormányzati tájékoztatásban arra gondol, hogy Budapestet elhagyva az első lehetséges helyen lejön az M1-M7-es autópályáról, és akkor nem kell megyei matricát vennie, később azonban postázzák neki a büntetést. Ezt arra hivatkozva írja, hogy a 37/2007. (III. 26.) GKM rendelet szerint az M1-M7-es bevezető szakasza már jóval a megyehatár előtt, az Egér úttól útdíjköteles, és ebben nem hozott változást a januári jogszabály-módosítás.
A polgármester szerint a kormányzati kommunikáció azt hirdeti, hogy az idén bevezetett útdíjrendszer február 1-i megváltoztatása szerint a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a határ utáni első lehajtóig érvényesek, és mivel fővárosi matrica nincs, ennek a díjmentességnek a városhatár utáni első lehajtóig kellene tartania. Ez azonban nem így van, írja, tehát Pest megyei matricát kell venniük azoknak is, akik csak a főváros belterületén használják az autópálya bevezető szakaszát, és a városhatárt követő első lehetséges alkalommal elhagyják azt.
Ezt Wittinghof teljes mértékben elfogadhatatlannak és diszkriminatívnak tartja. Leírja azt is, hogy ezt jelezte Fónagy János közlekedési államtitkárnak, de nem ígért semmit neki az államtitkár. A polgármester azt követeli, hogy a kormány legalább a saját maga által meghatározott alapelveket tartsa be, és az M1-M7-es autópálya ne az Egér úti csomóponttól váljon fizetőssé, hanem a városhatárt követő első kijáratnál, azaz a budaörsi benzinkútnál.