Legkésőbb 2018-ig átadhatják az M6-os és az M60-as autópálya horvát határig vezető részeit – ezt ígérte a napokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. Fónagy János szerint 120-150 milliárd forintból építhetik meg a hiányzó sztrádaszakaszokat, az előkészületek egy részét már elkezdték – olvasható a Dunántúli Napló oldalán.
Egy képviselő kérdezett rá a parlamentben a hiányzó M6-os illetve M60-as szakaszok sorsára. A sztrádákat sokan kritizálják a befejezetlenségük és a kihasználatlanságuk miatt.
Fónagy János válaszában megerősítette, hogy folyamatban van a Pécs és Barcs között, a horvát határig vezető szakasz építésének előkészítése, ami 2018-ig, 120–150 milliárd forintból megépül. Ez lesz a mostani M60-as folytatása.
Az M6-os Bóly és Ivándárda közötti huszonkét és fél kilométeres szakaszának megépítésére kormányhatározat is kötelezi a döntéshozókat, ugyancsak 2018-ig.
A megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárás már tart, a dokumentumok 2015 végéig elkészülhetnek. Ez a tanulmány a beruházások előszobája, arra épülnek az engedélyeztetési folyamatok is – magyarázzák a cikkben.
A közútkezelő egyébként a közelmúltban tette közzé a 2013-as forgalomszámlálás adatait. Az M6-osra vonatkozó adatok egészen drámaiak: tavaly még kevesebben használták a sztrádát, mint 2012-ben. Két éve naponta átlagosan 8500 jármű koptatta az autópálya baranyai szakaszát, tavaly pedig már csak 5221. Ez más autópályák forgalmához viszonyítva édeskevés, lényegében értékelhetetlen – fogalmaznak a lapban.