Újabb biciklis fejlesztéseket tervez a BKK
Több egyirányú utcát tesznek két irányból biciklizhetővé, kerékpárral járhatóvá teszik a hidakat és újabb bicikijelek felfestését tervezik.
A kétirányú biciklizés csak azokban az egyirányú utcákban megengedett, ahol azt jelzőtábla és kerékpáros piktogramok, egyes helyszíneken kerékpársávok jelölik. A kétirányú kerékpározásra megnyitott egyirányú utcákban jelölték ki a ferdén tolatva parkolást is a gépjárművek részére, ugyanis a tapasztalatok szerint ez nagyobb biztonságot jelent a közlekedők számára - közölte a BKK.
A VII. kerületben 16 útszakaszon – összesen több mint 6,1 km hosszban –, míg a VI. kerületben 11 egyirányú utcában összesen 5,3 km hosszban teremtik meg a kétirányú kerékpározás lehetőségét november 15-éig.
A BKK hozzátette, hogy a VII. kerületi Dohány és Wesselényi utca a Rottenbiller utcától a Dembinszky és István utcában folytatódva kerékpáros szempontból kiemelt jelentőségű, mivel ezek az Erzsébetváros sugár irányú gyűjtőútjai. Az élénk gépjárműforgalmon kívül a közösségi közlekedés szempontjából is kiemelt szerepű, mivel ez a két utca közvetlen összeköttetést teremt a Károly körút/Kiskörút (és így a belváros), illetve a Városliget között. Jelenleg a Dohány utca és a Wesselényi utca tekinthető a kerékpáros főhálózat keleti, a városhatár felé irányuló útvonalának.
Ezekben az utcákban a jelentős parkolófunkció és trolibusz-közlekedés miatt viszonylag kis sebességű a forgalom, ezért itt biztonságosabban lehet kerékpározni, mint más főutakon. A kerékpáros útvonalat ezekben az utcákban irányhelyesen, tehát a gépjárműforgalommal megegyező irányban jelölték ki mindkét úton. Az útvonalat sárga kerékpáros piktogrammal jelölték, ezzel is tudatosítva a járművezetőkben a kerékpáros forgalom jelenlétét, és növelve a forgalombiztonságot.
A nagy forgalmú jelzőlámpás csomópontokban – az Erzsébet körúton, a Rottenbiller utcában és a Dózsa György úton – szabályozástechnikai beavatkozásokkal és előretolt kerékpáros felállóhelyekkel segítik a kerékpárosokat. A Nagykörúton haladó kerékpárosoknak a Dohány és Wesselényi utca csomópontjában közvetett kerékpáros felállóhelyeket hoznak létre, tehát a kerékpárral közlekedők szabályosan balra tudnak kanyarodni annak ellenére, hogy a közúti forgalom számára ez itt nem lehetséges.
A közvetett kerékpáros felállóhelyeknél a kerékpárok balra kanyarodását burkolati jelek segítik: a kanyarodás irányát jelző nyíl és a kerékpár-piktogram.
A belváros kerékpárosbarát fejlesztésének célja, hogy a MOL Bubi gyűjtőállomások által lefedett területen mindenhol könnyen lehessen kerékpározni, amely a MOL Bubi állomások könnyű megközelítésén túl általában a belső városrész kerékpáros-átjárhatóságának javítása. A fejlesztés összesen kilenc kerületet, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint (11,5 km kerékpársáv, 13 km kerékpáros burkolati jellel megjelölt útszakasz), 64 egyirányú utca megnyitását, valamint 20 kisebb forgalmirend-módosítást foglal magában.
A VI. és VII. kerületi fejlesztések kivitelezését az I. , II. ,V., VIII., IX., XI. és XIII. kerületben 2014 őszén kezdik el, és 2015-ben fejezik be. A komplex kerékpárosbarát fejlesztési terv részeként kerékpározhatóvá teszik a főútvonalakat és a gyűjtőutakat (beleértve a hidakat) is, felülvizsgálják a csomópontokat és előretolt kerékpáros felállóhelyek alakítanak ki, egyirányú utcákat nyitnak meg a kétirányú kerékpáros forgalom számára, sebességcsökkentő intézkedéseket vezetnek be, valmint bővítik a gyalogos- és kerékpáros övezeteket, illetve felszámolják az akadályokat, besüllyesztik a szegélyeket, rámpákat, tolósíneket, kerékpáros átkötéseket alakítanak ki. A fejlesztés része, hogy a kijelölt autóbuszsávokon is lehessen kerékpározni.