Egy 32 ezer liter üzemanyagot szállító kamion ütközött szalagkorlátnak, borult fel és gyulladt ki az autópálya Letenye felé vezető oldalán még szerdán. Az elvégzett vizsgálatok alapján az M7-es területén sem a talaj, sem a vizek nem szennyeződtek, mert a felborult üzemanyag-szállító kamionból kifolyt és el nem égett benzint felfogta az autópálya csapadékelvezető-rendszerébe épített olajfogó.
Nem jutott szennyeződés az M7-es autópályán kívülre a sztráda táskai pihenőhelyénél szerdán történt kamionbalesettel összefüggésben – mondta a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság árvízvédelmi és folyógazdálkodási osztályvezető-helyettese az MTI-nek pénteken. Mosonyi Zoltán hangsúlyozta, hogy az elvégzett vizsgálatok alapján az út területén sem a talaj, sem a vizek nem szennyeződtek, mert a felborult üzemanyag-szállító kamionból kifolyt és el nem égett benzint felfogta az autópálya csapadékelvezető-rendszerébe épített olajfogó.
Az olajfogókat éppen azért alkalmazzák az autópályáknál, hogy ne engedjék a természetbe jutni a pályára, majd a csapadékkal az elvezető rendszerbe kerülő olajat és üzemanyagot – ismertette. Megjegyezte: az M7-es érintett szakaszán található olajfogó tisztításáról már intézkedtek, hogy az a jövőben is el tudja látni a feladatát.
A 32 ezer liter üzemanyagot szállító kamion szerda délelőtt ütközött szalagkorlátnak, borult fel és gyulladt ki az autópálya Letenye felé vezető oldalán, a táskai pihenőhelynél. A balesetben a sofőr a helyszínen meghalt, a sztrádát mindkét irányban teljes szélességében le kellett zárni, a lángok elfojtásán harminchat tűzoltó több mint egy órán át dolgozott.
A katasztrófavédelem és a Magyar Közút tájékoztatása szerint a tűzben megsemmisült a kamion, megolvadt a szalagkorlát és az aszfalt, 1400 négyzetméternyi útfelületet kellett átlagosan öt-hat centiméteres vastagságban visszamarni és újraaszfaltozni. A kárfelmérés még tart, csak az M7-es burkolatában a kiegészítő elemekben több tízmillió forint kár keletkezett.