Völner: saját zsebből kell megépíteni az M4-est Cegléd és Budapest között
A tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötő szakasza, amelyet várhatóan saját költségvetéséből kell majd finanszíroznia a magyar államnak – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára kedden Abonyban.
Völner Pál emlékeztetett, hogy 111 milliárd forintból építik meg Abony és Fegyvernek között körülbelül 30 kilométer hosszon az M4-est, emellett a kormány folytatja a sztráda további részének előkészítését.
Jelezte: előbbi beruházásnál elképzelhető, hogy a közelmúltban bejelentett vizsgálat után az eredetinél alacsonyabb támogatási intenzitást állapít meg az Európai Unió, de ez nem lesz akadálya a projekt megvalósításának.
A Ceglédet Budapesttel összekötő szakasz megépítését nehezíti, hogy a közép-magyarországi régióhoz tartozó Pest megye hátrányban van az uniós pályázati támogatások elosztásánál – mondta az államtitkár, aki szerint az M4-esnek ezt a részét várhatóan tisztán állami forrásból kell megépíteni.
2015 végéig elkészül az leendő M4-M8 autópályák abonyi csomópontja, míg az M8-as kecskeméti elkerülőjének megvalósítása már folyamatban van, és jövőre ugyancsak befejezik. A gazdasági szempontból kiemelt jelentőségű Kecskemét-Szolnok összeköttetésről a közeljövőben várható döntés – tette hozzá.