2013. július. 22. 15:07 MTI Utolsó frissítés: 2013. július. 22. 15:04 Közlekedés

2016-ra sztráda kötheti össze Tordát és Szászsebest

Főleg európai uniós pénzekből építik meg Erdélyben a Torda és Szászsebes közötti 70 kilométeres autópálya-szakaszt, amely a tervezett észak-erdélyi és a dél-erdélyi pályát köti majd össze.

A román hatóságok most hirdették meg a 70 kilométer hosszú autópálya versenytárgyalását – adta hírül hétfőn az Agerpres és a Mediafax román hírügynökség.

A négy szakaszra tagolt autópálya a tervek szerint 2,481 milliárd lejbe (körülbelül 165 milliárd forintba) kerül, és 2016-ig kell megépíteni: Romániának sikerült beemelnie ugyanis ezt az autópályatervet a 2007-2014-es EU költségvetési ciklusba. Így a költségek 85 százaléka uniós pénzekből származik, a többi 15 százalékot kell a román államnak biztosítania.

A kivitelezésre szeptember 12-éig lehet pályázatot benyújtani.

A 415 kilométer hosszúra tervezett észak-erdélyi autópályából egyelőre 52 kilométer készült el a Kolozs megyei Gyalu (Gilau) és Torda (Turda) között, a többi kivitelezésére nincs határidő, miután a román kormány felbontotta az autópálya megépítésére vonatkozó szerződést az amerikai Bechtel vállalattal.

A IV. európai közlekedési folyosó nyomvonalán haladó dél-erdélyi autópálya több szakasza épülőfélben van, ennek finanszírozása zömében szintén uniós pénzekből biztosított.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.