A motor maximum 8 százalékkal gyengébb a névleges teljesítménynél, ha tisztán biodízellel működik. Szériában rendelhető.
A Scania biodízel-üzemű erőforrással bővítette az Euro 6 károsanyagkibocsátási normát teljesítő motorcsaládját. A 16 literes, 580 lóerős V8 motor 100 százalékos biodízel-üzeműként (EN 14214) is rendelhető az R-szériás tehergépkocsikba. Így öttagúra bővült a Scania biodízel motorjainak családja, amelyek teljesítménye 320 és 580 lóerő közötti.
„A Scania az egyetlen gyártó, aki az Euro 6 normának megfelelő öt biodízel motort fejlesztett ki.” – mondta Joel Granath, a Scania tehergépkocsik gyártásáért felelős alelnöke. A kipufogógázok utókezelése SCR és EGR rendszerekkel történik.
A Scania számításai szerint a motor maximum 8 százalékkal gyengébb a névleges teljesítménynél, ha tisztán biodízellel működik. Ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás kis mértékű növekedésére is számítani kell, beleértve az SCR rendszer által használt AdBlue adalékanyagot.
A biodízel motorok üzemeltetése nagyon egyszerű, a sofőröknek a tankoláson kívül semmi egyéb teendőjük nincs velük. Amennyiben a biodízel elérhetősége az adott területen vagy régióban korlátozott, bármilyen arányban tölthetnek a tankba normál dízelüzemanyagot. Jó tudni a Scaniát használó szállítmányozóknak, hogy a Scania normál dízelüzemű Euro 6 motorjai alkalmasak maximum 10 százalékos keverékben biodízellel működni, mindenféle átalakítás nélkül.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |