Az európai átlagot meghaladó mértékben bővült a hazai autópiac májusban: az ACEA becslése szerint hazánkban 3814 új autót adtak el az év ötödik hónapjában, 12,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A 7,6 százalékkal bővülő európai piacon a Volkswagen megerősítette vezető helyét.
Az év első öt hónapjában 18 913 új autót vittek haza a boldog tulajdonosok a magyarországi szalonokból, ami a szerény bázisidőszakhoz képest 9,5 százalékos növekedést jelent.
Az európai piacon – az EU országaiban Málta és Ciprus nélkül, továbbá Svájcban, Izlandon és Norvégiában – összesen 1,253 millió új autót adtak el az ACEA pénteken közzétett jelentése szerint, ami év/év alapon 7,6 százalékos növekedést jelent.
A legnagyobb európai autópiacok vegyes képet mutattak májusban: Németországban 22 százalékkal, Franciaországban 6,1 százalékkal, Olaszországban 3,6 százalékkal bővült a piac, az Egyesült Királyságban 1,7 százalékos, Spanyolországban 23,3 százalékos visszaesést regisztráltak.
Szlovákiában májusban több mint 6500 új autót adtak el, 32,1 százalékkal többet, mint 2010 ötödik hónapjában.
Megerősítette vezető helyét a Volkswagen
A legnagyobb európai autógyártó megerősítette piacvezető pozícióját, miután csoportszinten (Audi, Seat és Skoda, az összesen 230 darab Bentleyvel, Bugattival és Lamborghinivel együtt) 299 599 autót értékesített májusban. Ez éves szinten 16,3 százalékos növekedést jelent, aminek eredményeként a Volkswagen-csoport piaci részesedése 1,7 százalékponttal, 23,9 százalékra nőtt.
A GM és a Ford is átlag feletti (15,7, illetve 9,7 százalékos) növekedést ért el, a PSA Peugeot Citroen értékesítése 5 százalékkal nőttek, a Renault-é csoportszinten 8 százalékkal csökkent. A kisebbik francia gyártót a Dacia ezúttal – 10,4 százalékos csökkenéssel – lefelé húzta.