Magyarországon egyre többen térnek át a tudatos táplálkozásra, ennek megfelelően megugrott a kereslet a mentes és egészségtudatos termékek iránt. De mi az étrendváltók legfőbb motivációja, és melyek azok az élelmiszerek, amik a legnépszerűbbek azok körében, akiknek fontos az egészségük megőrzése?
A speciális, egészségtudatos ételeket választók döntésének hátterében általában két ok áll: van, akinek szükségből kell étrendet váltania egy meglévő vagy kialakulóban lévő egészségügyi probléma miatt, és van, aki valamilyen sporthoz, diétához, vagy húsmentes étkezéshez kapcsolódóan vásárol rendszeresen ezekből a termékekből. A legtöbben a cukormentes, vagy csökkentett cukortartalmú élelmiszerek iránt érdeklődnek
A SPAR felmérése szerint a speciális élelmiszereket választó vásárlók 75%-a egészségügyi okokból változtatott étrendjén. Sok megbetegedés hátterében állhat a helytelen táplálkozás, ilyen például a 2-es típusú cukorbetegség, vérnyomásproblémák, a szív- és érrendszeri megbetegedések, az elhízás, de akár daganatos betegségek is. A kutatások szerint a magyar lakosság 44%-a magának, vagy valamely családtagja számára vásárol egészségtudatos termékeket. A válaszadók 22 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ő maga tart cukormentes, szénhidrát-csökkentett, laktóz- vagy gluténmentes diétát.
A speciális élelmiszereket fogyasztó vásárlók igényeit figyelemmel kísérve a SPAR folyamatosan bővíti a mentes és egészségtudatos termékei körét, ma már ezernél is több termék tartozik a SPAR Életmód kategóriába. Ezek a termékek – legyen szó glutén- és laktózmentes, vegán vagy biotermékekről, illetve étrendkiegészítőkről – külön polcokon találhatóak. A SPAR honlapján pedig dietetikai tanácsokat és számos egészségtudatos receptet is kínál.
A SPAR üzletekben a teljes árú termékek kedvezményes megvásárlására jó lehetőséget teremtenek az akciós kuponok, amelyeknek digitális verzióját a népszerű MySPAR mobilalkalmazásban is megtalálható.
A SPAR Életmód programjáról, valamint a speciális táplálkozásról további információkat, tippeket itt talál.
Az oldalon elhelyezett tartalom a SPAR Magyarország megbízásából a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.