Környezet, társadalom, vezetés – az ESG betűszó új megközelítést hoz a vállalatok, így közvetetten minden ember fenntartható életmódjába. Arról, hogy mit jelent ez a gyakorlatban és mivel több a greenwashingnál, Jamniczky Zsoltot, az E.ON vezérigazgató-helyettesét és Simák Pált, a CIB Bank elnök-vezérigazgatóját kérdeztük fenntarthatósági podcastunkban.
Újabb betűszót kell megtanulnunk, jórészt az Európai Unió jóvoltából: az ESG, azaz környezet-társadalom-vezetés mozaikszó a karbonsemlegességi célok kulcsszereplője lesz, a HVG és a Planet Fanatics’ Network együttműködésével pedig elkészült az első, átfogó lista a magyarországi vállalatokról, amely ESG-szempontok alapján értékeli a nagy cégek teljesítményét és fenntarthatóságát.
A zCast legfrissebb adása a kiadványt kíséri, Nagy Iván László vendége pedig Jamniczky Zsolt, az E.ON vezérigazgató-helyettese és Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója volt, akiket arról kérdezett, mit jelent az ESG a cégek gyakorlati működésében, mennyire motiválja és mozgatja meg a fiatal ügyfeleket és munkavállalókat, és elég-e zöldnek látszani, vagy annak is kell-e lenni.
Hallgassa meg az alábbi lejátszón, vagy bárhol, ahol podcastjait fogyasztja! Iratkozzon fel a hvg.hu podcastokra Spotify-on, Apple Podcasts-on, Google Podcasts-on vagy SoundCloudon!
- 1:05: Mi is az az ESG?
- 3:00: Mióta veszik figyelembe a magyar cégek az ESG-szempontokat? Kötelező-e?
- 5:52: Hogyan működik ez a gyakorlatban egy banknál és egy energetikai vállalatnál?
- 10:40: Milyen társadalmi előrelépéseket hozott magával az ESG a vállalatoknál?
- 16:49: Mennyivel fogékonyabbak a fiatal munkavállalók a zöld cégekre? És a fiatal ügyfelek?
- 21:59: Mennyire lehet ráaggatni a greenwashing jelzőt az ESG-re jelenlegi formájában? Ellavírozhat-e egy cég, amely csak zöldnek akar látszani?
- 24:07: Mit szólnak az ESG-hez a részvényesek?
- 26:54: A magyar fogyasztók közismerten árérzékenyek, a fenntarthatóság pedig gyakran pluszköltségekkel jár. Hogyan lehet a kettőt áthidalni?
- 31:41: Mit tanácsolnak azoknak, akik vállalkoznának, céget vezetnének; mik azok a fenntarthatósági szempontok, amelyek elengedhetetlenek egy sikeres és zöld vállalkozáshoz?
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot
Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.