A rendelkezés értelmében megszűnik a légi közlekedés Párizs és Nantes, Lyon, valamint Bordeaux között.
Franciaországban betiltották azokat a belföldi repülőjáratokat, amelyek kiválthatók egy két és fél órás vonatúttal – írja a BBC. Az intézkedés a széndioxid-kibocsátás csökkentését célozza, két éve szavazta meg a parlament.
A rendelkezés értelmében megszűnik a légi közlekedés Párizs és Nantes, Lyon, valamint Bordeaux között, leszámítva a csatlakozó járatokat.
Az intézkedés kritikusai szerint ez legfeljebb "szimbolikus tiltás”, Laurent Donceel, egy iparági szervezet vezetője szerint "ezeknek az utaknak a betiltása csak minimális hatással lesz" a CO2-kibocsátásra.
Eredetileg azt tervezték, hogy a négy óra vonatozással kiváltható repülőutakat tiltják be, ezt változtatták néhány régió és légitársaság nyomására két és fél órára.
Az UFC-Que Choisir francia fogyasztóvédelmi csoport a négyórás limit visszaállítását követelte, azzal érveltek, hogy „egy repülőgép átlagosan 77-szer több CO2-t bocsát ki utasonként, mint egy vonat ugyanazon az útvonalon, annak ellenére, hogy a vonat olcsóbb, az időveszteség pedig 40 perc”.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát
Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.