Zhvg Lengyel Miklós 2022. november. 08. 12:52

Egy dollármilliárdos egymilliószor nagyobb üvegház hatásért felelős, mint az átlagember

A luxus életforma is nagy üvegházhatással jár, de igazában a dollármilliárdosok beruházásai azok, amelyek milliószorosra növelik a különbséget az átlagemberekkel – derül ki az Oxfam kutatóközpont friss környezetvédelmi jelentéséből.

3 millió tonna – ez egy dollár milliárdos szén-dioxid kibocsátása egy évben míg az átlagembereké 2,76 tonna. 125 szupergazdag életformáját és befektetéseit vizsgálta meg az Oxfam, a Nagy-Britanniában működő neves kutatóintézet.

“Ennek a 125 dollár milliárdosnak a befektetései ugyanannyi szén-dioxid-kibocsátást jelentenek, mint egy-egy államé: Argentínáé vagy Franciaországé” – nyilatkozta a CNN-nek Nafkote Dabi, az Oxfam környezetvédelmi kutató csoportjának vezetője. Arról is beszélt, hogy “ennek a szupergazdag csoportnak a környezetszennyező hatását ritkán vizsgálják pedig nagy szerepük van a klímaváltozásban. Ezek a dollármilliárdosok vállalati piramisok csúcsán állnak, és nagy mértékben felelősek a klímaváltozásért, de ezt nagyon sokáig figyelmen kívül hagyták.”

A jelentés szerint a megvizsgált 125 dollármilliárdos egyáltalán nem környezettudatos, befektetéseiket szinte kizárólag a várható profit határozta meg. A befektetések 14 százaléka kifejezetten környezetszennyező iparágba történt, mint például a fosszilis energia vagy a gyártás. Egyetlenegy olyan dollármilliárdost találtak a 125 között, aki megújuló energiába fektette be a pénzét.

COP 27 Egyiptomban

A 125 dollár milliárdos együttes üvegház hatása pontosan ugyanakkora mint Egyiptomé, azé az országé, amely vendégül látja az ENSZ környezetvédelmi világkonferenciáját Sarm el Sejkben. Az Oxfam jelentése is ebből az alkalomból készült el. A csapat vezetője szerint: “A COP 27 világkonferenciának be kell mutatnia azt a nagy szerepet, melyet a multik és szupergazdag befektetőik játszanak a környezetszennyezésben. Ez a dollármilliárdosoknak nagy profitot jelent miközben globális klímaválságot hoz létre.”

tudatos mindennapok
Hirdetés