Két hete él a szerződés a Sajót érő szennyezés megszüntetésére, de egyelőre nem tapasztalt változást a helyszínt felkereső Orosz Örs, szlovákiai magyar politikus. Azaz egyet mégis: felszereltek egy új sorompót.
Továbbra sem látni változást a Sajón – állítja Orosz Örs szlovákiai magyar politikus pénteki videójában, amit a Facebookon tett közzé. A folyóba immár 107. napja folyik az egykori felsősajói vasércbánya szennyezett vize, ami miatt jelentős szakaszon kipusztult az élővilág.
A jelentős vas-oxid-, cink- és arzéntartalmú szennyezés nyomait már a folyó hazai szakaszán is megtalálták, az üledékben határérték feletti arzéntartalmat mértek.
A szlovák hatóságok két hete kötöttek szerződést a bányamentőkkel a szennyezés megszüntetésére, úgy, hogy elterelik a bányába bejutó vízfolyásokat, hogy azok ne mossák ki a szennyezést. Ettől 80 százalékos sikert várnak.
A munkálatoknak azonban egyelőre csupán egy eredményét látni Orosz videója alapján, amit a szennyezett bányavíz kifolyásának helyszínére vezető földútnál készített.
Fölszereltek ide egy sorompót, hogy ne lehessen lemenni a helyszínre, és ne lehessen megnézni, hogy hányadán állnak a munkálatokkal – mondta a politikus, aki szerint a folyót több helyszínen is megnézték, és semmi változást nem tapasztaltak, vöröslik a szennyezéstől.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Ki nem hirdetett veszélyhelyzet – harmadik hónapja ömlik a Sajóba a méreg Szlovákiában
Ez a folyó halott – videóriport az ökológiai katasztrófa sújtotta Sajóról
zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal
Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.