A környezettudatos utasok menthetik meg a tömegközlekedést
Valósággal sokkolta a francia városok vezetőit az a jelentés, melyet most tettek közzé arról, ki hogyan látja a tömegközlekedés jövőjét. Eddig ugyanis a metró, a villamos és a busz irányába akarták terelni a francia polgárokat mondván a városok nem bírnak el ilyen nagy autóforgalmat.
A tömegközlekedés utazóközönsége inkább gyalogol, biciklizik vagy autóval közlekedik, de nem választja a metrót vagy az autóbuszt, illetve a villamost. Ez van most a járvány második hullámának idején, amikor a fertőzöttek száma meghaladta a 2 milliót, a halottaké pedig a 45 ezret Franciaországban.
Ha nem tömegközlekedés, akkor micsoda?
A megkérdeztek 16%-a visszatérne az autóhoz annak ellenére, hogy a forgalmi dugók meghosszabbítják a közlekedés időtartamát. 2% motorral érne a célpontjához. 19% a gyaloglást választja, 8% a biciklizést és 2% a rollert.
Ha minden harmadik utas eltűnik a tömegközlekedésből, akkor ki finanszírozza a rendszert? Erre a fogós kérdésre jelenleg nincsen válasz. Pedig szeptemberben és októberben, amikor viszonylag normálisak voltak az állapotok, már kiderült, hogy az utazóközönségnek csak a 60-80%-a tért vissza - írja a Le Monde.
Az első elzárás idején 2 milliárd eurót veszített a tömegközlekedés Franciaországban. Ha 30%-kal csökken az utazóközönség, akkor ennek komoly pénzügyi következménye lenne olyan cégek számára, amelyek amúgy is gyengélkednek.
Mi lesz a buszsávokkal?
Ha megnő a kerékpárosok száma, akkor lassul a tömegközlekedés. Ha az emberek visszatérnek az autózáshoz, akkor megint órákat lehet a dugókban üldögélni - fejtegeti a Transdev tömegközlekedési cég főnöke. Aki ki is számolta, ha csak 10%-kal csökken a metró és a gyorsvasutak utazóközönsége a párizsi övezetben, akkor csúcsforgalom idején 40-80%-kal több autó araszolgatna a forgalomban.
A jelentés szerint az utazóközönség 13%-a a jövőben gyakrabban kíván tömegközlekedési eszközt használni a járvány után. Miért? Nemcsak azért, mert gyorsabban jut el a céljához, hanem mert tisztában van azzal: ezzel kíméli a környezetet. A jelentés számokkal is szolgál: 60-szor kisebb így a szén-dioxid-kibocsátás, mint akkor, ha mindenki magányosan autózik a célja felé Franciaország városaiban.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát
Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.