Brit tudósok megvizsgálták a távmunkában dolgozók közlekedési szokásait, és arra jutottak, hogy más okból kifolyólag sokkal inkább autóba ülnek, így nem csökken jelentősen a kibocsátás azzal, hogy az emberek többsége otthonról dolgozik.
A koronavírus-járvány miatt világszerte számos országban és cégnél döntöttek úgy, hogy a fertőzések csökkentése érdekében dolgozzanak otthonról a munkavállalók. Három brit kutató megvizsgálta, hogy ténylegesen mennyit is számít a kibocsátások csökkentésében a távmunka, és hogy hogyan változtak a közlekedési szokások a világjárvány idején.
Arra az eredményre jutottak, hogy a munkavállalók 90 százaléka választotta azt a megoldást, hogy az első hullám lecsengésével valamennyit biztosan otthonról dolgoznak, ami pozitív a kibocsátás szempontjából – számolnak be a kutatások eredményeiről a The Conversationön megjelent írásukban.
Bár a műholdas felvételek is arról tesznek tanúbizonyságot, hogy a csökkenő forgalom visszaeső kibocsátással járt, a kutatók arra hívják fel a figyelmet, hogy összességében a távmunka miatt nem autózunk kevesebbet. A kutatásuk ugyanis arra világít rá, hogy más okból kifolyólag az otthonról dolgozók pont hogy autóba ülnek: az emberek többsége inkább autóval viszi a gyermekét óvodába, iskolába, előszeretettel viszik el kocsival valahova a családtagokat vagy a barátaikat, vagy mennek el bevásárolni – autóval. A többség a felszabaduló idejét szívesen hasznosítja másként, így sokan járnak kávézókba vagy jógázni – szintén inkább kocsival.
A tudósok persze azt is hozzáteszik, hogy a tömegközlekedés infrastruktúrája vagy az, hogy kertvárosban lakunk-e is nagyban befolyásolja, mennyire ülünk autóba. Azt is kihangsúlyozták, hogy a legtöbb emberben a tömegben elkapott fertőzés miatti félelem is közrejátszik abban, hogy mégis inkább kocsival közlekednek, és nem a tömegközlekedést választja.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
Előbb-utóbb elektromos autó kell, ha a belvárosban akarunk vezetni
Nagyot vállalt az EU, de nem irreális, hogy 55 százalékkal csökkenjen a kibocsátás
A felfordulás éve – 2024 képekben
A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Sok idei eseménynek pedig a jövő évünkre is hatása lesz. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait.