A kozmetikai óriáscég is feltünteti majd minden terméke esetén a weboldalon, hogy azok milyen környezeti és társadalmi hatásokkal járnak.
Ezentúl a L'Oréal kozmetikai vállalat egy A-tól E-ig terjedő skálán értékeli termékeinek környezeti és társadalmi hatásait és ezt fel is tünteti majd a termékek honlapján – derül ki a cég közleményéből. Az „A” jelű termék a környezeti hatás szempontjából az osztály „legjobbját” jelenti.
A módszert független tudományos szakértők hagyták jóvá, és az adatokat a Bureau Veritas Certification, egy független auditor cég hitelesítette.
A címkék és a pontszámok a termékek weboldalán lesznek majd elérhetők. A kozmetikai vállalat 36 márkájából a Garnier lesz az első, amelyiknél már 2020-tól alkalmazzák az osztályozást és jelölést. A következő években ezt az osztályozási rendszert fokozatosan terjesztik ki más országokra, továbbá más termékkategóriákra és márkákra is.
A L’Oréal azt is bejelentette, hogy
- 2025-re a vállalat összes telephelye karbonsemleges lesz az energiahatékonyság javításával és 100 százalékban megújuló energia használatával
- 2030-ra a termékek csomagolásánál felhasznált műanyag 100 százaléka újrahasznosított vagy biológiai alapú forrásokból fog származni
- 2030-ra a L’Oréal a késztermékekre vetített üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 50 százalékkal fogja csökkenteni 2016-hoz képest
- 2020 májusában indított programjuk keretében 150 millió eurót adományoznak sürgős társadalmi és környezeti problémák kezelésére.
A L'Oréal bejelentését nem sokkal előzte meg az Unileveré is, akik szintén vállalták, hogy ezentúl minden termékükön fel fogják tüntetni egy karboncímkével, hogy mekkora is azoknak az ökológiai lábnyoma.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)
A Pandora 2025-től csak újrahasznosított aranyat és ezüstöt használ
Minden termékén megjeleníti az Unilever, hogy mekkora az ökolábnyoma
Szűcs Krisztián: Azonnali világhírt reméltünk
Krézi 25 címmel (f)életmű turnéra indul Szűcs Krisztián, a Heaven Street Seven egykori frontembere, merthogy idén 25 éves a Hol van az a krézi srác című dal, ami a HS7 és egyben Szűcs legismertebb szerzeménye is. Ugyanakkor a turné nem a régi heveny-számok felmelegítéséről szól kizárólag, a szólóban írt daloktól kezdve a Budapest Báron át a Szálinger Balázzsal közös Szücsinger produkció is helyet kap a koncerteken.