Zhvg hvg.hu 2020. június. 29. 12:01

Tudjuk majd a L’Oréal termékeiről, hogy mennyire környezetszennyezőek

A kozmetikai óriáscég is feltünteti majd minden terméke esetén a weboldalon, hogy azok milyen környezeti és társadalmi hatásokkal járnak.

Zhvg
Friss cikkek a témában

Ezentúl a L'Oréal kozmetikai vállalat egy A-tól E-ig terjedő skálán értékeli termékeinek környezeti és társadalmi hatásait és ezt fel is tünteti majd a termékek honlapján – derül ki a cég közleményéből. Az „A” jelű termék a környezeti hatás szempontjából az osztály „legjobbját” jelenti.

A módszert független tudományos szakértők hagyták jóvá, és az adatokat a Bureau Veritas Certification, egy független auditor cég hitelesítette.

A címkék és a pontszámok a termékek weboldalán lesznek majd elérhetők. A kozmetikai vállalat 36 márkájából a Garnier lesz az első, amelyiknél már 2020-tól alkalmazzák az osztályozást és jelölést. A következő években ezt az osztályozási rendszert fokozatosan terjesztik ki más országokra, továbbá más termékkategóriákra és márkákra is.

A L’Oréal azt is bejelentette, hogy

  • 2025-re a vállalat összes telephelye karbonsemleges lesz az energiahatékonyság javításával és 100 százalékban megújuló energia használatával
  • 2030-ra a termékek csomagolásánál felhasznált műanyag 100 százaléka újrahasznosított vagy biológiai alapú forrásokból fog származni
  • 2030-ra a L’Oréal a késztermékekre vetített üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 50 százalékkal fogja csökkenteni 2016-hoz képest
  • 2020 májusában indított programjuk keretében 150 millió eurót adományoznak sürgős társadalmi és környezeti problémák kezelésére.

A L'Oréal bejelentését nem sokkal előzte meg az Unileveré is, akik szintén vállalták, hogy ezentúl minden termékükön fel fogják tüntetni egy karboncímkével, hogy mekkora is azoknak az ökológiai lábnyoma.

tudatos mindennapok
Hirdetés
Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.