Zhvg hvg.hu 2020. június. 11. 11:20

Összedolgozik a Google és a WWF

A felelős beszerzéssel kapcsolatos döntéseket szeretnék támogatni az új kezdeményezéssel és nagyobb átláthatóságot remélnek a beszerzési láncban.

Zhvg
Friss cikkek a témában

A Google Cloud technikai kapacitását, a big data elemzést és a gépi tanulást egyesítik az új platform keretében a WWF alapanyagokról szerzett tudásával – írta a Fashion United. A két szervezet reményei szerint mind a márkák, mind a kereskedők felelősebb döntéseket tudnak majd hozni az új platform segítségével és átláthatóbb lesz a beszerzési lánc. Jelentős probléma ugyanis, hogy annyira széttagolt az ellátási lánc, hogy a kereskedők és a márkák végeredményben nem tudják, pontosan honnan származik a beszerzett alapanyag, így előfordulhat, hogy kényszermunkát alkalmaznak a gyapottermesztés során, és jelentős különbség van a víz-, és rovarirtószer-használat terén is a különböző beszerzési helyek között.

A platform külön pontozza és értékeli majd az alapanyagokat a beszerzési hely fényében, és számos környezeti szempontot figyelembe vesz: így a vízigényt, a légszennyezést és a termelés közben kibocsátott üvegházhatású gázok mértékét is.

A divatipart teszik felelőssé a szennyvizek 20 százalékáért és az üvegházhatásúgáz-kibocsátás 2-8 százalékáért világszerte – ezek a számok pedig a szakértők becslései szerint 50 százalékkal nőhetnek 2030-ig. Ezek a káros környezeti hatások pedig nagyrészt még az alapanyaggyártás fázisában keletkeznek.

A Google egyébként már 2018-ban bejelentette, hogy a brit tervezővel, Stella McCartney-val elindít egy, a ruházati ipar ellátási láncában az alapanyagokat megcélzó pilot projektet.  

tudatos mindennapok
Hirdetés