Világ MTI/hvg.hu 2017. február. 14. 06:01

Máris lemondott Trump nemzetbiztonsági főtanácsadója

Michael Flynn letagadta, hogy telefonon beszélt az orosz nagykövettel Trump beiktatása előtt.

Hétfőn későn este benyújtotta lemondását a napok óta támadások és viták kereszttüzében álló Michael Flynn, Donald Trump elnök nemzetbiztonsági tanácsadója.

Michael Flynn kevesebb mint egy hónapig töltötte be ezt a posztot, és azután nyújtotta be lemondását, hogy nyilvánosságra került: félrevezette Mike Pence alelnököt és a Fehér Ház magas rangú tisztségviselőit a Washingtonban akkreditált orosz nagykövettel folytatott januári megbeszéléseit illetően.

Flynn elismerte, hogy "elégtelen információkat" adott Pence-nek arról, hogy telefonon beszélt az orosz nagykövettel az Oroszország elleni amerikai szankciókról még Trump beiktatása előtt. Magyarul ez azt jelenti, hogy letagadta, hogy történt volna ilyen.

Pence ennek nyomán szintén tagadta a sajtó előtt, hogy egyeztettek volna az oroszokkal, egészen addig, amíg az igazságügyi minisztérium nem jelezte a Fehér Háznak, hogy Flynn hazudott, ezért Moszkvából zsarolható lehet.

Flynn nyilvánosságra hozott lemondó levelében azt írta, több külföldi elöljáróval beszélt az elnöki átmenet idején, de "sajnos az események gyors üteme miatt véletlenül hiányos információkkal tájékoztattam a megválasztott alelnököt és másokat az orosz nagykövettel folytatott beszélgetésemről".

Flynn hozzátette, bocsánatot kért Trumptól és Pence-től is, és elfogadták a bocsánatkérését.

Megbízatását átmenetileg Keith Kellogg, a Nemzetbiztonsági Tanács kabinetfőnöke veszi át.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.