Áprilisban folytatja útját a Hawaii-szigetekről az amerikai szárazföld felé a Solar Impulse 2 napelemes svájci repülőgép, amely az üzemanyagcellák túlhevülése miatt rekedt hosszú időre a földön júliusban. André Borschberg, a kizárólag napelemmel működő repülőgép egyik pilótája szerdán, a 24 Heures című svájci lapnak adott interjúban számolt be arról, hogy sikerült összegyűjteni az út folytatásához szükséges 20 millió eurót.
A pilóta közölte, hogy a kényszerpihenő alatt kicserélték a napelemeket, javítottak a szigetelésükön és mechanikus hűtőrendszert szereltek fel. A megújult géppel február 20-án megkezdik a földi teszteket, márciusban a próbarepüléseket, április 20-án pedig elindulnak Észak-Amerika felé.
Borschberg szerint ez lesz a legalkalmasabb időpont a továbbrepülésre, mert a nappalok már elég hosszúak, az éjszakák pedig rövidek lesznek.
Még nem jelölték ki a végleges útvonalat, a célállomás ugyanúgy lehet a kanadai Vancouver, mint az amerikai San Francisco, Los Angeles vagy Phoenix, de bármelyik állomást is válasszák, onnan hamar továbbindulnak a keleti part felé az Atlanti-óceánon átrepülésére.
A svájci napelemes repülőgép március 9-én kezdte meg világkörüli útját Abu Dzabiban, és eddig 18 ezer kilométert tett meg. Május 31-én a kínai Nankingból közvetlenül akart Hawaiira repülni, június 1-jén azonban a rossz időjárás miatt kénytelen volt nem tervezett leszállást végrehajtani a japán Nagojában, ahol csaknem kerek egy hónapig vesztegelt a jó időre várva.
A 2,3 tonnát nyomó és 72 méter szárnyfesztávolságú repülőgép felszínét 17 ezer napelem borítja, sebessége elérheti az óránkénti 140 kilométert. Elvileg megszakítás nélkül repülhet, mert a nappal gyűjtött napenergia elég az éjszakai repülésre is. A különleges járművet felváltva vezeti André Borschberg és pilótatársa, Bertrand Piccard.