Péntektől 46,7 ezer kilométeres térségre szűkült a kutatási övezet, ahol az eltűnt gépet keresik. Az ausztrál kormányfő szerint a kutatók biztosak abban, hogy az amerikai keresőszonda által észlelt ismétlődő jeleket a gép fekete dobozai adják le, a kutatás vezetője azonban azt mondja: kielemezték a jeleket és azok nem a fekete dobozokból származnak.
Az ausztrál miniszterelnök szerint jelentősen szűkült az eltűnt malajziai utasszállító repülőgép keresésében részt vevő hajók és repülőgépek kutatási területe, mert a szakemberek biztosak abban, hogy nagyjából tudják, hol vannak a tengerbe zuhant gépek fekete dobozai.
A kutatók biztosak abban, hogy az amerikai keresőszonda által észlelt ismétlődő jeleket a gép fekete dobozai adják le, de a jelek egyre haloványabbak – mondta a miniszterelnök. Abbott felhívta azonban arra a figyelmet, hogy "a fekete dobozok helyzetének megállapítása nem ugyanaz, mint kiemelni a vízből a csaknem 4,5 kilométeres mélységben lévő roncsot, vagy meghatározni, mi is történt a járattal".
A kormányfő valószínűleg nem egyeztetett sajtótájkoztatója előtt a kutatás vezetőjével, ugyanis a keresőakció vezetője, Angus Houston azt közölte, hogy kielemezték a jeleket, és arra jutottak, hogy azok valószínűleg mégsem a fekete dobozoké. Az Ocean Shield nevű hajó és több repülőgép is folytatja a kutatást a hangjelek után. Az idő viszont nagyon szorít, mert a maláj gép fekete dobozai hamarosan lemerülhetnek. A fekete dobozok 30 napig adnak még jeleket, és ez a határidő április hetedikén, hétfőn lejárt. A gépek ettől függetlenül általában tovább tudnak működni – tette hozzá Houston, akár hat hétig is.
Tony Abbott azt mondta sanghaji sajtótájékoztatóján, hogy péntektől 46,7 ezer kilométeres térségre szűkült a kutatási övezet, és 15 repülőgép, illetve 13 hajó keresi a több mint egy hónapja eltűnt utasszállító gépet, amely fedélzetén 239 ember volt.