"A melegek inkább ne vegyenek Barilla-tésztát"
Csak heteroszexuálisoknak hirdeti a termékét a Barilla tésztagyár, a melegek pedig inkább válasszanak más terméket – mondta az olasz cég elnöke. Guido Barilla később elnézést kért kijelentéseiért, miután több szervezet bojkottot hirdetett a vállalat termékei ellen.
„Sosem készítenék homoszexuális családról szóló reklámot” – mondta szerdán a La Zanzar olasz rádiónak adott interjúban Guido Barilla, a Barilla olasz tésztagyártó cég elnöke. Egyben hozzátette: „ha ez a melegeknek nem tetszik, egyenek másfajta tésztát.”
A Barilla a világ egyik legsikeresebb tésztagyártó cége. A vállalat összesen 20 márka tulajdonosa, Olaszországban az eladott tészták felét Guido Barilla cége gyártja, az Egyesült Államokban a piac egynegyedét fedik le. A cég elnöke az ominózus rádióinterjúban azt mondta: „A cégünk számára a szent család eszméje továbbra is alapvető értéknek számít.” Hozzátette: „Mindenkinek joga van azt tenni, amit akar, ha azzal nem zavarja a környezetét". Ez nem vonatkozik azonban szerinte az egynemű párok örökbefogadási jogára: “Nem fogadom el a meleg családok örökbefogadását, mert olyan személy érintett, aki még nem tud dönteni” – mondta.
Barilla később a Facebookon kért elnézést a kijelentéseiért, s kijelentette: „Mélységesen tisztelem a homoszexuáIisokat és az önkifejezés szabadságát. Ismétlem: elfogadom a házasságot azonos nemű emberek között is. A Barilla vállalat a hirdetéseiben mindig a családot állította középpontba, mivel az a szeretet és a vendéglátás általánosan elfogadott jelképe.”
A szerdai rádióinterjú után több olasz és amerikai jogvédő szervezet is bojkottot hirdetett a Barilla termékei ellen. Az ügy már az olasz parlamentig is eljutott, Alessandro Zan melegjogi aktivista, a baloldali Sel (Sinistra Ecologia Libertà) párt képviselője csütörtökön bejelentette csatlakozását a bojkotthoz, és a többi képviselőt is annak támogatására szólította fel, tiltakozásul „az Olaszországban tapasztalható homofóbia újabb példája ellen.”