2013. április. 25. 12:09 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. április. 25. 12:27 Világ

Fidesz-kritikák és reklámbevétel: reagált az RTL Klub

Közleményben reagált az RTL Klub a Heti Válasz egyik cikkére, amely szerint a magyar tévécsatornát is birtokló Bertelsmann sajtókonszern „veteránjai” alkotják a Fidesz-kritikus tábort az Európai Néppártban és az RTL Klub a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt a választási kampányban milliárdos összegtől esik el.

A Heti Válasz portálja tegnap jelentette meg a mai nyomtatott lapszáma előzeteseként Tájkép csata után című írását, amelyben bonyolult okfejtéssel azt próbálja bizonygatni, hogy az Európai Néppártban a Fidesz-ellenes kritikák – cikkben megnevezett egyetlen - konkrét oka az, hogy az RTL Klub milliárdos bevételtől esik el amiatt, hogy a jövő évben a csatorna nem közölhet politikai hirdetéseket - írta közleményében a kereskedelmi tévéadó.

A Heti Válasz az előzetesben azt írta, az 1980 óta európai parlamenti képviselő Elmar Brok korábban még magyarországi Fidesz-rendezvényeken is megjelent, mostanában mégis ő Magyarország egyik legerőteljesebb kritikusa az Európai Néppártban.

"Véleményváltozása talán nem teljesen független attól a ténytől, hogy a külügyi bizottság befolyásos elnöke 2011-ig a Bertelsmann sajtókonszern alkalmazottja volt, a német lapok rendszeresen a vállalat lobbistájaként emlegetik. Márpedig a honi médiapiaci változások egyik vesztese az RTL Klubot tulajdonló német médiamamut, amely például a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt a jövő tavaszi választási kampányban vélhetően milliárdos összegtől esik el" - olvasható az írásban.

A cikkre az RTL Klub úgy reagált, hogy "ahogy azt már több sajtóorgánum kérdésére 2012. novemberében is közöltük, a legutóbbi parlamenti választások alkalmával az RTL Klubon két párt hirdetett, a FIDESZ és az MSZP" - írta közleményében a tévécsatorna. E szerint a Fidesz akkor 80,5 millió az MSZP 65,8 millió forintot költött.

Az RTL Klub felidézte, hogy minden választás után nyilvánosságra hozta a pártok költéseit, és azok egyetlen alkalommal sem közelítették meg a cikkben szereplő milliárdos összeget. "Így amennyiben az eddigi számokból, valamint a csatorna teljes hirdetési bevételéből indulunk ki, kijelenthető  az is, hogy a politikai hirdetési bevételek a teljes hirdetési bevétel 1 százalékát sem tennék ki, annak ellenére sem, hogy az elmúlt években a hirdetési bevételek jelentősen csökkentek" - tette hozzá az RTL Klub. 

"Senki nem gondolhatja komolyan azt, hogy ilyen minimális nagyságrendű – ráadásul egyébként is csak minden negyedik évben elmaradó bevétel – bármilyen hatást válthatna ki a nemzetközi politikában" - írták a csatornánál.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?