2013. április. 25. 12:09 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. április. 25. 12:27 Világ

Fidesz-kritikák és reklámbevétel: reagált az RTL Klub

Közleményben reagált az RTL Klub a Heti Válasz egyik cikkére, amely szerint a magyar tévécsatornát is birtokló Bertelsmann sajtókonszern „veteránjai” alkotják a Fidesz-kritikus tábort az Európai Néppártban és az RTL Klub a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt a választási kampányban milliárdos összegtől esik el.

A Heti Válasz portálja tegnap jelentette meg a mai nyomtatott lapszáma előzeteseként Tájkép csata után című írását, amelyben bonyolult okfejtéssel azt próbálja bizonygatni, hogy az Európai Néppártban a Fidesz-ellenes kritikák – cikkben megnevezett egyetlen - konkrét oka az, hogy az RTL Klub milliárdos bevételtől esik el amiatt, hogy a jövő évben a csatorna nem közölhet politikai hirdetéseket - írta közleményében a kereskedelmi tévéadó.

A Heti Válasz az előzetesben azt írta, az 1980 óta európai parlamenti képviselő Elmar Brok korábban még magyarországi Fidesz-rendezvényeken is megjelent, mostanában mégis ő Magyarország egyik legerőteljesebb kritikusa az Európai Néppártban.

"Véleményváltozása talán nem teljesen független attól a ténytől, hogy a külügyi bizottság befolyásos elnöke 2011-ig a Bertelsmann sajtókonszern alkalmazottja volt, a német lapok rendszeresen a vállalat lobbistájaként emlegetik. Márpedig a honi médiapiaci változások egyik vesztese az RTL Klubot tulajdonló német médiamamut, amely például a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt a jövő tavaszi választási kampányban vélhetően milliárdos összegtől esik el" - olvasható az írásban.

A cikkre az RTL Klub úgy reagált, hogy "ahogy azt már több sajtóorgánum kérdésére 2012. novemberében is közöltük, a legutóbbi parlamenti választások alkalmával az RTL Klubon két párt hirdetett, a FIDESZ és az MSZP" - írta közleményében a tévécsatorna. E szerint a Fidesz akkor 80,5 millió az MSZP 65,8 millió forintot költött.

Az RTL Klub felidézte, hogy minden választás után nyilvánosságra hozta a pártok költéseit, és azok egyetlen alkalommal sem közelítették meg a cikkben szereplő milliárdos összeget. "Így amennyiben az eddigi számokból, valamint a csatorna teljes hirdetési bevételéből indulunk ki, kijelenthető  az is, hogy a politikai hirdetési bevételek a teljes hirdetési bevétel 1 százalékát sem tennék ki, annak ellenére sem, hogy az elmúlt években a hirdetési bevételek jelentősen csökkentek" - tette hozzá az RTL Klub. 

"Senki nem gondolhatja komolyan azt, hogy ilyen minimális nagyságrendű – ráadásul egyébként is csak minden negyedik évben elmaradó bevétel – bármilyen hatást válthatna ki a nemzetközi politikában" - írták a csatornánál.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.