2012. október. 23. 15:53 MTI Utolsó frissítés: 2012. október. 23. 15:51 Világ

Átadták a temesvári autópályát

Átadták a forgalomnak kedden a dél-erdélyi autópálya Temesvárt elkerülő tíz kilométeres szakaszát, amely közvetlen összeköttetést teremt az Arad felé vezető sztráda és a Temesvár-Lugos-Bukarest országút között.

Ez az első autópálya-szakasz Romániában, amelyet az építő határidő előtt - a tervezettnél fél évvel korábban - fejez be, és arra sem volt példa, hogy az avatáson nem volt jelen a kormány egyetlen tagja sem.

A Temesvár tranzitútvonalaként működő új sztrádaszakasz csaknem 50 millió euróba került, ennek 85 százalékát uniós forrásokból fedezték. A Lugos felől érkezők Őszénynél (Izvin) hajthatnak fel az Arad felé vezető autópályára, amely a négyes számú páneurópai folyosó (Drezda-Prága-Budapest-Temesvár-Szófia-Thesszaloniki) része. Romániában azonban ennek a közlekedési folyosónak az egyik leágazása, a dél-erdélyiként emlegetett autópálya építése élvez elsőbbséget a Nagyalak-Arad-Temesvár-Déva-Nagyszeben-Bukarest-Konstanca útvonalon. Ennek az A1-es jelzésű romániai autópályának eddig a Pitesti-Bukarest-Konstanca és az Arad-Temesvár szakasza készült el.

A dél-erdélyi autópálya Arad és a magyar határ (Nagylak) közötti szakaszát - amely magyar oldalon az M43-as autópályával fog csatlakozni - a tervek szerint 2013-ban kellene átadni a forgalomnak, az építkezés azonban - a közbeszerzési eljárásokkal szemben felmerült csalásgyanú miatt - késésbe került. A dél-erdélyi autópálya vélhetően egy-két éven belül készül el a magyar határ és Nagyszeben közötti részen.

A tranzitútvonal a Déli-Kárpátokat átszelő, az Olt völgyében haladó, Nagyszeben-Pitesti szakaszának még a tervezése sem kezdődött el. A jelenlegi kormány becslése szerint a román A1-es autópálya építése 2020-ra fejeződhet be.

Hirdetés