Különleges díszítést kapott a németországi Eberswaldéban az utolsó olyan troli, amelyet hamarosan Budapestre szállítanak, és felújítás után forgalomba állítanak. A BKV 15 használt trolit vásárolt, az első felújított német trolit már forgalomba is állították.
A tizenöt troli közül az utolsón mindenki otthagyhatta üzenetét, az ablakokban pedig „Eberswalde köszönti Budapestet” feliratot helyeztek el az üzemeltető társaság dolgozói. Érdekesség, hogy a kilencvenes évek elején forgalomba állított kocsikat éppen az Ikarus 280-as trolibuszok leváltására vásárolta a németországi város – olvasható az Indóház Online beszámolójában.
A kocsikat nagyon megszerették a német utasok és a dolgozók egyaránt, nem szívesen válnak meg azoktól, főleg, hogy a helyettük vásárolt Solaris Trollinókkal egyelőre sok probléma van – írják a cikkben.
Eberswaldéban még két használt troli van, ezeket hétvégén indítják Budapestre.
Közben a Budapesten levizsgázott és forgalomba állított első kocsival a BKV méréseket végzett. A cél az volt, hogy az új kocsik és a leváltani tervezett ZIU-9-esek energiafogyasztását összevessék. A mérést a cég Szörény áramátalakítójában végezték egy forgalommentes éjszaka, mindkét tesztjármű azonos útvonalon, a Pongrác telep – Hungária krt. – Kerepesi út – Hungária krt. – Pongrác telep útvonalon haladt, a megtett út így mindkettőnél 2,8 kilométer volt.
A mérések alapján az NGE 152-es trolibusz fogyasztása 2,06 kWh volt kilométerenként, a Ziu-9-esnél ez az érték 2,74 kWh volt. A fogyasztáskülönbség így is jelentős (25 százalék), főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a szovjet kocsi szóló, míg az új kocsi csuklós kivitelű, tehát körülbelül negyven fővel többet tud elszállítani. Egy utasra vetítve így a megtakarítás 50-55 százalék körül alakul, ráadásul az NGE 152-esek a felvett energiájuk egy részét vissza tudják táplálni a hálózatba – írja az iho.hu.