2010. október. 01. 11:19 MTI Utolsó frissítés: 2010. október. 01. 11:03 Világ

Perel a vízibusz kapitánya a magyar diákok hajóbalesete miatt

Beperelte csütörtökön a Philadelphiában két magyar halálát okozó tolóhajó üzemeltetőit a felborított vízibusz kapitánya.

Gary Fox kapitány azt állítja, hogy a július 7-én bekövetkezett baleset után képtelen dolgozni, mert azóta sem tudott felépülni az elszenvedett testi és érzelmi sérülésekből. A két életét vesztett magyar fiatal, R. Dóra és P. Szabolcs szülei szintén pert indítottak a tolóhajót üzemeltető K-Sea Partners, csakúgy mint Philadelphia városa és mások ellen.

Fox kapitány a Ride the Ducks nevű cég alkalmazottjaként irányította a 35 utast szállító, 10 méter hosszú kétéltű vízibuszt, amikor azt legázolta egy 76 méter hosszú, tolóhajó által mozgatott uszály. A kapitány, egy matróz és 35 utas a Delaware folyó vízébe esett. A baleset a hajózási útvonalon történt. A tolóhajó kormányosa nem válaszolt sem a kiránduló hajó, sem pedig a környező vízi járművek rádiós vészjelzéseire - állapította meg a nemzeti közlekedésbiztonsági hatóság. Lapértesülések szerint a tolóhajó irányítója lehalkította az adót, mert mobilon telefonált.

A balesetért feltehetően felelős hajót üzemeltető K-Sea társaságot a philadelphiai önkormányzat szerződtette vízi szállításra.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.