2008. július. 11. 17:57 MTI Utolsó frissítés: 2008. július. 11. 17:59 Világ

A szlovák kormány csak az „udvari” médiában hirdet

A szlovák kormány kihagyta a tevékenységét kritikusan taglaló újságokat az euró bevezetését megelőző sajtókampányból – közölték szlovákiai lapkiadók.

A döntés azt jelenti, hogy a szlovák kormány nem közöl fizetett hirdetéseket az említett lapokban, lemondva az e célra korábban lefoglalt hirdetési felületet. A kabinet a kampánnyal az euró bevezetésével együtt járó esetleges áremelkedések miatti félelmeket szeretné eloszlatni.

Robert Fico kormánya 2006-os hatalomra kerülése óta már sokszor került összeütközésbe a jóléti politikáját bíráló sajtóorgánumokkal. Fico kenőpénzek elfogadásával és információk manipulálásával vádolt meg egyes újságírókat, miután azok kormánya állítólagos korrupciós ügyeiről írtak.

Igor Barat, az euró januári bevezetését megelőző, 160 millió korona (7,81 millió euró) értékű sajtókampányért felelős kormányzati tisztségviselő megerősítette: a kabinet nem közöl ilyen tárgyú fizetett hirdetéseket a Sme, a Pravda és a Hospodarské Noviny című lapokban. A hirdetések megjelennek viszont a Novy Cas című napilapban, bár Pozsony elsősorban tv-hirdetések útján szeretné eljuttatni üzeneteit a lakossághoz.

Az érintett lapok úgy vélik, hogy a szlovák kormány bíráló hangvételű írásaikra válaszolt a hirdetések lemondásával. A kabinet ezt visszautasította.

Hirdetés
EUrologus Folk György (EUrologus) 2025. január. 09. 17:00

Elon Musk beszól az európai államfőknek és élvezi

Szünet nélkül folyik az adok-kapok a Trump-adminisztrációban befolyásos szerepre készülő Elon Musk és az európai politikusok között. A németországi választások előtt kellene dűlőre jutni.