2008. február. 01. 16:32
MTI
Utolsó frissítés: 2008. február. 01. 16:32
Világ
Ausztria bio nagyhatalom akar lenni
Ausztriában nagyszabású program indul a biotermelők támogatására azzal a céllal, hogy bővüljenek az osztrák biogazdák értékesítési lehetőségei Európában. A mezőgazdasági miniszter a szakmai szervezetekkel közösen készíti elő a főként a tanácsadásra és a marketingre épülő programot, amely a következő években meghatározó lesz az ágazat számára.
Elsősorban a bioüzemek számát akarják növelni legalábbtovábbi 10 ezerrel a jelenlegi 19 ezerről, s bővíteni szeretnék a bioművelésre alkalmas területeket is. Ennek nagysága 2006-ban 350 ezer hektár volt, az összes mezőgazdaságilag hasznos terület 18 százaléka. A biogazdák átlagosan 18,4 hektáron gazdálkodnak. A program előkészítői szerint Ausztria jó eséllyel pályázik arra, hogy meghatározó szerepe legyen Európában a biotermékek
előállításban, hiszen már most éllovas a bio termőterületeknek az összes mezőgazdasági területhez viszonyított arányát tekintve.
Az osztrák biogazdák 2006-ban 90 ezer tonna terméket értékesítettek 200 millió euró értékben, ez 2003-hoz képest mennyiségben 21, értékben 35 százalékos növekedés. Ebből 56 százalék tej-és tejtermék, s mindössze 3 százalék a húsféleség. A kereskedelemben a biotermékek 4,4 százalékkal részesednek. A termelés egyharmada kerül exportra, legnagyobb részét burgonya, hagyma, sárgarépa teszi ki, a sertés és a tej részesedése 25-25 százalék körüli. A fő felvevő piac Németország.
előállításban, hiszen már most éllovas a bio termőterületeknek az összes mezőgazdasági területhez viszonyított arányát tekintve.
Az osztrák biogazdák 2006-ban 90 ezer tonna terméket értékesítettek 200 millió euró értékben, ez 2003-hoz képest mennyiségben 21, értékben 35 százalékos növekedés. Ebből 56 százalék tej-és tejtermék, s mindössze 3 százalék a húsféleség. A kereskedelemben a biotermékek 4,4 százalékkal részesednek. A termelés egyharmada kerül exportra, legnagyobb részét burgonya, hagyma, sárgarépa teszi ki, a sertés és a tej részesedése 25-25 százalék körüli. A fő felvevő piac Németország.