Reklámcégekkel dolgozik Al Gore zöld megakampányában
A Föld felmelegedésének következményeire a nemzetközi politika figyelmét felhívó és azonnali cselekvést szorgalmazó Gore szervezete, a Klímavédelmi Szövetség hétfőn közölte: az autógyártók, az olajcégek és egyéb ellenzők részéről várható ellenállás dacára "3-5 évig tartó történelmi kampányt" kezd.
Az egész világra kiterjedő felvilágosító-mozgósító kampány lefolytatását valószínűleg négy vezető reklámügynökség - a Crispin Porter and Bogusky, a Bartle Bogle Hegarty, a Martin Agency és a Y and R - vállalja el. A médiaköltségek várhatóan évente meghaladják majd a 100 millió dollárt.
Elemzők szerint az a tény, hogy a vezető reklámcégek felvállalták a sok nagyvállalat működését nyilvánvalóan támadó környezetvédelmi hadjáratot, arra utal: a zöld gondolkodás egyre inkább teret nyer az üzleti világban. A reklámvilágban pedig úgy tűnik egyre nagyobb a készség a sürgető társadalmi problémák megoldásával kapcsolatos kampányok felkarolására.
A nagy reklámügynökségek gyakran folytatnak kiterjedt kampányokat például a dohányzás ellen, a kábítószer-fogyasztás megelőzésére vagy egy-egy katasztrófa után segélygyűjtésre. A közvéleményt megosztó és politikai tartalmú reklámhadjáratoktól azonban eddig általában távol tartották magukat. Mindeddig a globális felmelegedés témája is ilyennek számított.
Al Gore volt az egyik szervezője a minden idők legnagyobb zenei eseményének számító, 2007. július 7-én tartott Live Earth-koncertsorozatnak. A környezetvédő tevékenysége miatt az idei Nobel-békedíjra jelölt Gore-t az amerikai közvélemény tekintélyes része szívesen látná az Egyesült Államok elnöki székében. A találgatások ellenére a volt alelnök eddig azonban cáfolta, hogy indulni akarna a 2008-as elnökválasztáson.