Tiltakozó akció az Airbusnál, vége az A300-asok karrierjének
Az Airbus három németországi üzemében csütörtökön többezer dolgozó tüntetett amiatt, hogy a cég az átalakítás örve alatt eladja vagy bezárja vareli és laupheimi üzemeit. A nordenhami üzem működtetésére partnert keres az Airbus.
Az ágazati IG Metall szakszervezeti szövetség adatai szerint Varelben és Nordenhamban 2-2 ezren vettek részt a tiltakozó akcióban, Laupheimben néhány százan. Szakszervezeti tisztviselők megkérdőjelezik az üzemeladások
gazdasági hasznát. Az Airbus Toulouse-i főhadiszállásán a jövő héten találkozik a német kancellár és a francia elnök, hogy az Airbus jövőjéről tárgyaljanak.
Időközben csütörtökön elkészült az Airbus utolsó A300-as modellje, a géptípus megszűnő gyártásával az európai repülés történetének egy korszaka ér véget. Az A300-as - amelynek utolsó példányát a FedEx Corp. veszi meg - 1969-ben indult világhódító útjára, gyakorlatilag az első gép volt, amelyet az Airbus maga tervezett, és az első, két hajtóművel működő, nagyterű gép. Az A300-301-es gépcsaládból összesen 821-et adtak el, ebből 710
jelenleg is repül.
Az Airbus, Power-8 elnevezésű szanálási terve értelmében a következő négy évben ötezer állományi dolgozó és ötezer szerződéses alkalmazott elbocsátását tervezi. Országonkénti bontásban: Franciaországból mintegy 4300, Németországból 3700, Nagy-Britanniából 1600, Spanyolországból 400 fő kényszerül távozni az Airbus üzemekből. Az Airbus jelenleg 56 ezer embert foglalkoztat, ebből 22 ezret Franciaországban és 21 ezret Németországban, a fő termelőhelyeken; 5 ezres állományi elbocsátás 9 százalékot meghaladó
leépítést jelent.