Direct marketinggel a terrorizmus ellen
Február végén nemzeti kampány indul Hollandiában. A kormány marketingeszközöket is igénybe véve tájékoztatja a lakosságot arról, hogy mit tesz a terrorizmus ellen, illetve felhívja az állampolgárok figyelmét az általuk is megtehető legfontosabb óvintézkedésekre - írja az euractiv.hu
A február 27-én startoló kampány keretén belül minden háztartásba szórólapot juttatnak el, a televíziókban, rádiókban és az újságokban fizetett hirdetéseket jelentetnek meg. A kormány négy nagyvárossal működik együtt a kampányban: Amszterdammal, Rotterdammal, Utrechttel és Hágával. Szerepet vállal továbbá a holland vasút, a Schipol Repülőtér és a rendőrség is. A csaknem 9 hónapja folyó előkészületekben a helyi hatóságok és cégek is részt vettek.
A kormány eredetileg ellenezte ilyenfajta kampány megszervezését, mivel egy közvélemény-kutatás azt mutatta ki, hogy a lakosságnak mindössze 34 százaléka igényel hasonló jellegű tájékoztatást. A miniszterek akkor változtatták meg véleményüket, amikor tavaly augusztusban egy második közvélemény-kutatás azt jelezte, hogy a lakosságnak immár 41 százaléka szeretne információt kapni a kormánytól a terrorizmus veszélyével kapcsolatban.
A kampány bejelentésével egyidejűleg Piet Hein Donner igazságügy-miniszter közölte, hogy betiltottak két, Hollandiában fogható műholdas televízióadót, a libanoni „al Manar”-t és az iráni „Sahar TVI”-t, mert azok „extrém nézeteket” vallanak, illetőleg antiszemita eszméket hirdetnek. További két - meg nem nevezett - tévéadó tevékenységét vizsgálják a hatóságok.