Az EU enyhítené a televíziós reklámszabályozást
Az Európai Bizottság új irányelvben szabadabb kezet adna a tévéadóknak a hirdetések sugárzásában - tudta meg a Financial Times Deutschland.
A lap birtokába került Viviane Reding médiáért felelős biztos előterjesztése, aminek alapján az EU lazítana a jelenlegi korlátozáson: egyedi spotok sugárzásának lehetőségét is kínálhatnák hirdetőiknek a csatornák, megszűnne a reklámblokkba tömörítés kényszere. Kivételt ez alól csak a hír- és gyermekműsorok, valamint a filmek jelentenének. Az óránkénti 12 perces reklámidő-korlát továbbra is érvényben marad.
Az EU az enyhítéssel a tévétársaságoknak kedvez, amelyek nagyobb rugalmasságot követeltek hirdetőik jobb kiszolgálása érdekében - szembemegy ugyanakkor a fogyasztóvédőkkel és egyes nemzeti kormányokkal.
A tervezett új szabályozás érinti a műsorokba bújtatott promóciót is: ezt a jövőben a műsorkészítők vagy televíziós csatornák jogszerűen megtehetik anyagi ellenszolgáltatásért, mindössze annyi kötelezettségük lesz, hogy magát a tényt a műsor elején, a főcímben jelezzék. Továbbra is tiltott lesz azonban a termékreklám dokumentum-, gyermek- és hírműsorokban.
Tartalmi szempontból érdekes újdonság, hogy az új uniós irányelv megalapozná a hírcsatornák számára a rövid tudósítás jogát olyan eseményekről is, amelyeknek exkluzív jogait egyébként eladta a szervező.
A javaslatról a hónap végén dönt a Bizottság, ezután kerül az Európai Parlament, majd a Tanács elé.