2004. december. 14. 10:06 MTI Utolsó frissítés: 2004. december. 14. 11:05 Világ

Ötven ember halt meg egy vonatszerencsétlenségben

Ötven ember vesztette életét és mintegy 150 sérült meg abban a vonatszerencsétlenségben, amely az észak-indiai Pandzsáb szövetségi államban történt - közölte a pandzsábi kormányzó.

© AP
A szerencsétlenséget két személyvonat frontális ütközése okozta. Lalu Praszad indiai vasútügyi miniszter azonnal a helyszínre utazott. A mentési munkálatokban katonák is részt vesznek. Az Amritszártól 150 kilométerre keletre, Patankot és Dzsalandár városa között történt baleset kiváltó oka egyelőre ismeretlen a hatóságok előtt.

India vasúti hálózata a második legnagyobb a világon a kínai után, naponta 14 ezer vonat indul útnak, több mint 13 millió utassal. Ugyanakkor igen magas a baleseti arány, évente átlagban 300 vonatszerencsétlenség történik az országban. Pandzsáb államban 1998-ban egy hasonló ütközésben 220-an haltak meg.

Vasúti katasztrófák Indiában

Összeállítás az elmúlt öt évben Indiában történt, több halálos áldozatot követelő vasúti szerencsétlenségekről:

1999. augusztus 2. - India keleti részén két szerelvény egymásba rohant, 285 ember meghalt, 312 megsebesült.

2000. december 2. - A Panzsáb szövetségi államban lévő Saral Banjara vasútállomásán a Howrah Mail Exporess belerohant egy álló tehervonatba. A halálos áldozatok száma 46 volt.

2001. június 22. - Kerala államban Mangalor kitővárosból Madrászba tartó utasszállító vonat hat kocsija egy hídon kisiklott és közülük egy a Kadalundi folyóba zuhant, kettő a partra. A további három kocsi a levegőben lógott. Legalább 54-en meghaltak, kétszázan megsebesültek. A mentést a heves monszuneső is nehezítette.

2002. június 4. - Észak-Indiában 30 ember meghalt és 25 megsebesült, amikor összeütközött egy expresszvonat és egy autóbusz.

2002. szeptember 9. - A Kalkuttából Újdelhibe tartó gyorsvonat kisiklott egy hídon, és a szerelvény több kocsija a Dabi folyóba zuhant. A balesetnek 126 halottja és 150 sérültje volt.

2002. december 21. - Kisiklott a Haidarábádból Bangalorba tartó expresszvonat mozdonya és kilenc kocsija. A balesetben húszan meghalt, s mintegy százan megsebesültek.

2003. január 3. - Mahárástra állam Ghátnandur állomásán egy érkező gyorsvonat belerohant egy veszteglő tehervonatba. A baleset következtében tizennyolc ember meghalt, ötven megsérült.

2003. május 15. - Pandzsáb államban legalább 25 utas életét vesztette egy gyorsvonaton kiütött tűzvész következtében.

2003. június 23. - A monszunesők okozta földcsuszamlás miatt Vaibhjavadi településnél kisiklott egy Karavarból Bombaybe tartó személyvonat négy kocsija. A balesetnek 51 halottja, s legalább 25 sérültje volt.

2003. július 2. - A Szekundevábádba tartó vonat Varangal állomáshoz közeledve kisiklott, s az alatta elterülő halpiacra zuhant. A belesetnek 18 halottja és 25 sérültje van.

2004. február 27. - Nyugat-Bengáliában egy vonat összeütközött egy násznépet szállító kamionnal. A kamionon tartózkodók közül harminc személy életét vesztette.

2004. június 16. - Mahárásta államban, a Konkan partvidéken a Bombay és Mangalor között közlekedő expresszvonat tíz kocsija és a mozdony kisiklott a heves monszunesőzésben, amikor áthaladt egy hídon. A mozdony a folyóba zuhant. A balesetnek egyes források szerint tizenkét, más értesülések szerint huszonöt halálos áldozata volt.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.