Íme, néhány példa, hogy milyen társadalmi károkat okoznak a kereskedelmi csatornák.
Gulyás Gergely, a Törvényalkotási Bizottság fideszes elnöke szerint a két földi sugárzású kereskedelmi televízió „nagy társadalmi károkat okoz”.
A kormánypárti politikusnak teljesen igaza van.
A kereskedelmi televíziók mindenekelőtt lebontották az alkotmányos jogállamot. Ennek részeként
- a kereskedelmi televíziók elfogadtak egy olyan alaptörvényt, amely mind a polgári szabadságjogokat, mind a múltértelmezést tekintve jelentős visszalépés a 2012. január 1-én porba hullt Alkotmányhoz – antibolsevista olvasóinknak, mint például Hoffmann Rózsa, Fónagy János, Martonyi János vagy Pintér Sándor: 1949. évi XX. törvény – képest
- bár a korábbi lelkiismereti és vallásszabadságról szóló törvénnyel az égvilágon semmi baj sem volt, ezt a kereskedelmi televíziók lecserélték egy olyan törvényre, amely jelentős visszalépést eredményezett a vallásszabadság terén, ráadásul a bíróság helyett az Országgyűlés dönt a továbbiakban arról, hogy mely szervezet lehet, és mely nem lehet egyház
- a kereskedelmi televíziók jelentősen korlátozták, lényegében kiherélték az Alkotmánybíróságot
- a kereskedelmi televíziók a korábbi, amúgy sok sebből vérző médiatörvényt egy még rosszabbra váltották – ennek eredményeképp a Médiatanácsnak kizárólag a Fidesz által jelölt tagjai vannak, továbbá a Médiatanács az internetes és a nyomtatott sajtó fölött is diszponálhat
- a kereskedelmi televíziók minden – egyébként a kormányzáshoz nem köthető – posztra is a saját embereiket ültették, a kiválasztás fő szempontja pedig nem a szakmai rátermettség, hanem a teljes lojalitás volt: Áder Jánostól Balsai Istvánon, Domokos Lászlón, Handó Tündén, Karas Mónikán és Matolcsy Györgyön át Polt Péterig hosszú a lista
- a kereskedelmi televíziók olyan választási eljárási törvényt eszkábáltak össze, amely gyakorlatilag leválthatatlanná teszi a Fideszt, s még a vasimrézéstől – sőt a vasimrézés szabályainak módosításától – sem riadtak vissza
- a kereskedelmi televíziók a napokban az önkormányzati választási eljárási törvényt farigcsálták, s tették ezt oly módon, hogy a fővárosban akkor is nyerjen a Fidesz, ha veszít.
Továbbá.
A kereskedelmi televíziók sikerrel fazonírozták saját képükre az oktatásnak, a művészetnek, a kultúrának és általában a szimbolikus és ideológiai kérdéseknek a valamiképpen az államhoz köthető szegmenseit, arról pedig gondoskodtak és folyamatosan gondoskodnak, hogy minél több ilyen szegmens legyen.
Végül.
A kereskedelmi televíziók – sikeres szabadságharcot folytatva lényegében az egész nyugati civilizációval – elérték, hogy Magyarország a NATO és az Európai Unió fekete báránya, és ezt az arra illetékesek számos alkalommal érzékeltetik is – például azzal, hogy Varsóba ellátogatnak, de Budapestre még véletlenül sem.
Tájékoztatásunk nem volt teljes körű.
Legfőbb ideje, hogy a kormányzat visszautasíthatatlan ajánlatot tegyen a kereskedelmi televízióknak, különös tekintettel az RTL Klubra, lehetőleg még az önkormányzati választási kampány kezdete előtt.