A Közgép térnyerését a Fidesz garantálja. Nagy mázlink van, hogy győzött a fülkeforradalom!
Sok van, mi közérdekű, de a Közgépnél nincs semmi közérdekűbb. Ezt Futó Barnabástól, a cég ügyvédjétől tudjuk, aki szerint az LMP-s lánc(re)akcióval "megvalósult a közérdekű üzem megzavarása", valamint "a személyi szabadság megsértése és a magánlaksértés is." Ez ugye számos kérdést felvet, kezdve azzal, hogy jön egy ügyvéd ahhoz, hogy egy párt politikai protestjét, a szabad vélemény-nyilvánítással élő képviselőket olyasmivel vádolja, ami 2-től 8 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető?
Aztán: milyen üzem lehet az, amelynek működését meg lehet zavarni azzal, hogy két tucat képviselő és aktivista a székház előtt ül, ill. a kapunál leláncolja önmagát? Biztos, hogy a leghatékonyabb cég mellett döntenek az állami közbeszereztetők? Én ezt a cikket akkor is meg tudnám írni, ha kint, a HVG székháza előtt a teljes parlamenti kétharmad össze lenne láncolva, kórusban énekelnék a székely himnuszt. Aztán: kinek a személyi szabadsága sérült? Futó netán úgy látta, hogy a tüntetők Simicskáékát láncolták össze és kúrták ki őket az irodákból a bejárat elé?
A legizgalmasabb kérdés persze ismét csak az, vajon ki lehet az a géniusz, aki a kormányzati kommunikáció számára kitalálja, mikor mivel kell tematizálni azt, ami azelőtt a közbeszéd volt. Selmeczi Gabriella ugyanis, akire még emlékszünk a "megvédjük a nyugdíjakat" és a "magánpénztárak eltőzsdézték a nyugdíjvagyont" időszakból, nyilvánvalóan nem maga találta ki azt az egyedülálló fordulatot, miszerint "nyilvánvaló politikai támadás" történt. Ez politikai párt részéről olyannyira felháborító, és a Fidesztől olyannyira távol álló tényálladék, hogy muszáj volt szóvá tenni.
Az a logika azonban már ismert a Fidesz előtt, hogy aki valamit bírál, az csak a rivális klán szekerét tolhatja, úgyhogy az LMP is megkapta: "olyan gazdasági érdekcsoportok zsebében van, melyek az utóbbi időben visszaszorultak." Ezt viszont ugye bizonyítani illene, különben az állítás kimerít pár paragrafust.
Selmeczi egy nappal korábban világosan, és a fideszes értelemben szarkasztikusan fogalmazott, úgyhogy nyilván hamarosan bizonyít is: "Összeállt a Strabagot Védő Koalíció. Mondhatnánk, egy Strabag Olajfa Koalíció létrejöttének lehetünk tanúi. Az MSZP, az LMP és a DK a legképtelenebb vádakat találják ki a Strabag legnagyobb konkurenciája, a magyar tulajdonú Közgép ellen." Innen fúj tehát a szél, a még mindog (joggal) korrupciós hangzású Strabag felől. A vicc az lenne, ha ezt a kijelentést a szólás szabadsága védené, miközben az LMP-s akció kimerítené Futó Barnabás vádjait.
Hopp, a lényegről majd' elfeledkeztünk: arról, hogy mit akarnak a magyar emberek. "A magyar emberek részéről jogos igény, hogy (...) az állami megbízásokat olyan cégek nyerjék, akik Magyarországon foglalkoztatnak, itt adóznak, és a nyereségüket is itthon használják fel." És mindezt bizony a családbarát, nem utolsósorban "átlátható tulajdonosi szerkezetű" Közgép garantálja. A Közgép térnyerését pedig a Fidesz garantálja. Nagy mázlink van, hogy győzött a fülkeforradalom! Még a nap is másképp süt.
Aztán: milyen üzem lehet az, amelynek működését meg lehet zavarni azzal, hogy két tucat képviselő és aktivista a székház előtt ül, ill. a kapunál leláncolja önmagát? Biztos, hogy a leghatékonyabb cég mellett döntenek az állami közbeszereztetők? Én ezt a cikket akkor is meg tudnám írni, ha kint, a HVG székháza előtt a teljes parlamenti kétharmad össze lenne láncolva, kórusban énekelnék a székely himnuszt. Aztán: kinek a személyi szabadsága sérült? Futó netán úgy látta, hogy a tüntetők Simicskáékát láncolták össze és kúrták ki őket az irodákból a bejárat elé?
A legizgalmasabb kérdés persze ismét csak az, vajon ki lehet az a géniusz, aki a kormányzati kommunikáció számára kitalálja, mikor mivel kell tematizálni azt, ami azelőtt a közbeszéd volt. Selmeczi Gabriella ugyanis, akire még emlékszünk a "megvédjük a nyugdíjakat" és a "magánpénztárak eltőzsdézték a nyugdíjvagyont" időszakból, nyilvánvalóan nem maga találta ki azt az egyedülálló fordulatot, miszerint "nyilvánvaló politikai támadás" történt. Ez politikai párt részéről olyannyira felháborító, és a Fidesztől olyannyira távol álló tényálladék, hogy muszáj volt szóvá tenni.
Az a logika azonban már ismert a Fidesz előtt, hogy aki valamit bírál, az csak a rivális klán szekerét tolhatja, úgyhogy az LMP is megkapta: "olyan gazdasági érdekcsoportok zsebében van, melyek az utóbbi időben visszaszorultak." Ezt viszont ugye bizonyítani illene, különben az állítás kimerít pár paragrafust.
Selmeczi egy nappal korábban világosan, és a fideszes értelemben szarkasztikusan fogalmazott, úgyhogy nyilván hamarosan bizonyít is: "Összeállt a Strabagot Védő Koalíció. Mondhatnánk, egy Strabag Olajfa Koalíció létrejöttének lehetünk tanúi. Az MSZP, az LMP és a DK a legképtelenebb vádakat találják ki a Strabag legnagyobb konkurenciája, a magyar tulajdonú Közgép ellen." Innen fúj tehát a szél, a még mindog (joggal) korrupciós hangzású Strabag felől. A vicc az lenne, ha ezt a kijelentést a szólás szabadsága védené, miközben az LMP-s akció kimerítené Futó Barnabás vádjait.
Hopp, a lényegről majd' elfeledkeztünk: arról, hogy mit akarnak a magyar emberek. "A magyar emberek részéről jogos igény, hogy (...) az állami megbízásokat olyan cégek nyerjék, akik Magyarországon foglalkoztatnak, itt adóznak, és a nyereségüket is itthon használják fel." És mindezt bizony a családbarát, nem utolsósorban "átlátható tulajdonosi szerkezetű" Közgép garantálja. A Közgép térnyerését pedig a Fidesz garantálja. Nagy mázlink van, hogy győzött a fülkeforradalom! Még a nap is másképp süt.