A Yahoo megkezdte a reklámokat kikerülők kitiltását. Mások is követhetik ezen az úton.
Blokkolja a Yahoo levelezőprogramja azokat a felhasználókat, akik reklámblokkolót használnak - írja a Clapway. Egyelőre úgy tűnik, nem mindenkire vonatkozik a tiltás, de a hivaüzenetek így is meglehetős felháborodást okoztak.
A módszerrel nem egyedül a Yahoo kísérletezik: a Washington Post is tesztel egy eljárást, amely a reklámok megjelenítését letiltó felhasználókat visszairányítja a regisztrációs oldalra.
A reklámblokkolók elterjedése már érezhető csökkenést okoz a hirdetésekből élő, egyébként ingyenes szolgáltatások bevételében, így várható volt, hogy a tartalomszolgáltatók megpróbálnak tenni valamit ellenük. A Yahoo erre amúgy is rákényszerül, mivel eredményei egyre romlanak, és tulajdonképpen a csőd szélén táncol.