Úgy 30 ezer milliárd forintba került a mega-sörfúzió, és mindez elsősorban az indiai és afrikai piac megszerzéséért történik.
Megvan a mega-sörfúzió, a belga-brazil Anheuser-Busch InBev (AB InBev) mintegy 105 milliárd dollárért (mai árfolyamon kicsivel több mint 30 ezer milliárd forintért) vásárolja fel a SABMillert. A fúzióval a világ első és második legnagyobb söripari konszernje egyesül és a világ sörpiacának 30 százalékát tartják majd a kezükben.
Az AB InBev már régóta környékezte a Dreher Sörgyárak anyavállalatát, amely végül is októberben a szám szerint az ötödik ajánlatra mondott igent. Ha az ügyletre a részvényesek és a versenyhatóságok is rábólintanak, olyan márkák kerülnek egy kézbe, mint a Budweiser, Stella Artois, Leffe, Fosters, Pilsner Urquell.
Feltehetően ez a fúzió a söripari konszolidáció utolsó jelentősebb tranzakciója, ugyanis jelenleg négy konszern fedi le a világpiacot, az AB InBev, a SABMiller, a Heineken és a Carlsberg, és ez a négy cég adja a sörtermelés több mint felét.
A Business Insider térképen mutatja be, hogy fedi majd le az AB InBev a ligát az akvizíció után. Kanada, Mexikó és Latin-Amerika nagy részében eddig is az AB InBev volt a piacvezető. Európában a francia, belga, luxemburgi, svájci, német és az ukrán piacot uralták. Plusz az Egyesül Királyságban és a Távol-Keleten Dél-Koreában voltak piacvezetők.
Az Egyesült Államokban, Spanyolországban, Kínában, Japánban, Új-Zélandon és Oroszországban és még néhány európai országban eddig is közösen uralta a piacot a SABMillerrel. Ugyanakkor most olyan új területeket is szerzett, mint Afrika, India és Ausztrália – és tulajdonképpen ezen piacok miatt volt fontos a fúzió. Ráadásul ezek közül vannak olyan országok, területek, ahol a fogyasztás szempontjából még dinamikus a növekedés. A SABMiller bevételemelkedésének 11 százalékát adta például az afrikai piac, míg Indiában 15 százalékos volt a forgalombővülés. Ezzel szemben Észak-Amerikában tulajdonképpen stagnál a sörfogyasztás mértéke, és komolyabb bővülés az európai piacon sem várható.