Február 16-án lezárult a tavaly ősszel bejelentett tranzakció, amelynek során a Sony felvásárolta az Ericsson 50%-os...
Február 16-án lezárult a tavaly ősszel bejelentett tranzakció, amelynek során a Sony felvásárolta az Ericsson 50%-os tőkerészét a Sony Ericsson Mobile Communications AB („Sony Ericsson”) vállalatból. Így a mobilkészülékkel foglalkozó cég a Sony teljes tulajdoni arányú leányvállalatává vált. Az üzleti tranzakció keretében ellenszolgáltatásként az Ericsson 1,05 milliárd euró készpénzt kap. Az Ericsson nyeresége az ügyleten megközelítőleg 7,5 milliárd SEK lesz, ami a 2012. április 25-én megjelenő első negyedéves jelentésben az eredmény-kimutatásban az „egyéb bevétel” címszó alatt jelenik majd meg.
Az elmúlt tíz esztendőben az egyszerű mobiltelefonok helyett egyre inkább az internetes hozzáférést, szolgáltatásokat és tartalmat biztosító okostelefonok kerültek a mobil piac fókuszába. A tranzakció ennek a fejlődési irányvonalnak és a vele járó piaci hatásoknak a figyelembevételével megtett, logikus stratégiai lépés.
Az Ericsson számára a piacvezető műszaki és távközlési szolgáltatási portfóliója és a mobiltelefon ipar közti szinergia egyre kisebb jelentőségű. Mostantól az Ericsson a nemzetközi vezeték nélküli piac egészére összpontosít: a telefonokon túlmutatva, a vezeték nélküli csatlakoztathatóság egyéni, üzleti és közösségi hasznosítására. Ezzel a küldetéssel összhangban – egy vezeték nélküli csatlakoztathatóságról szóló kezdeményezés keretében – az Ericsson és a Sony közösen munkálkodik majd azon, hogy a platformokon átívelő csatlakoztathatóság elterjedjen és fejlődjön ezen a piaci területen.
„Ez a felvásárlás a Sony és az Ericsson számára egyaránt racionális lépés, és a fogyasztók is érezni fogják a hatását, akik mindenkor tartalomhoz akarnak jutni bárhol is tartózkodnak. Az okostelefon üzletág szárnyal, és most, hogy hozzájutottunk ehhez a stratégiai fontosságú szellemi termékhez – nevezetesen az IP technológiához kötődő kölcsönös licenchasználatú szellemi tulajdonról szóló széles körű egyezményhez – az úgynevezett „négy képernyős” stratégiánk kiteljesedett. Fogyasztóinknak nagyobb ütemben és szélesebb körben kínálhatunk majd olyan okostelefonokat, laptopokat, táblagépeket és televíziókészülékeket, amelyek az online szórakoztatás új világát megnyitva, tökéletesen csatlakoznak egymáshoz. Ide tartoznak a Sony saját fejlesztésű hálózati szolgáltatásai, például a PlayStation Network és a Sony Entertainment Network” – nyilatkozta Sir Howard Stringer, a Sony elnök-vezérigazgatója. Stringer úr azt is hozzátette, hogy a felvásárlás előnyére válik majd a Sony üzemeltetési hatékonyságának egyebek mellett a termékfejlesztés, a hálózatépítés és a marketing területén is.
„A vegyesvállalat tíz évvel ezelőtti létrejöttekor, amikor ötvöztük a Sony vállalat műszaki fogyasztási cikkek területén felhalmozott tudását az Ericsson távközlési műszaki ismereteivel, ez a lépés tökéletesen megfelelt a hagyományos mobiltelefonok kifejlesztéséhez. A mostani lépésünk kölcsönösen logikus, hiszen a Sony megvásárolja részesedésünket a Sony Ericsson vállalatban, és így beépíti azt fogyasztási cikkeinek széles kínálatába. Mi pedig tevékenységünket az összes eszközre kiterjedő csatlakoztathatóságra összpontosítjuk, felhasználva kutatás-fejlesztési hátterünket és piacvezető szabadalmi portfóliónkat, hogy valódi világméretű összeköttetést biztosítsunk” – világította meg a helyzetet Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója.
A svéd és japán óriáscég mobil-kommunikációs dívíziójának neve is átalakul: Sony Mobile Communications néven folytatják tevékenységüket, az Ericsson név pedig immár végleg eltűnik a mobiltelefon-piacról. A művelettel a Sony jelentős mértékű, összes termékére és szolgáltatására kiterjedő kölcsönös licenchasználatú szellemi tulajdonról szóló egyezményhez, valamint öt alapvető fontosságú, mobiltelefon technológiával kapcsolatos szabadalomcsalád tulajdonjogához is hozzájut.