Tech techline.hu 2012. február. 10. 06:00

Élvezetes, újfajta netes bankolás: mint egy számítógépes játék

A Gamification elnevezésű koncepció célja, hogy a banki folyamatok szórakoztatóvá tételével motiválja az ügyfeleket a...

A Gamification elnevezésű koncepció célja, hogy a banki folyamatok szórakoztatóvá tételével motiválja az ügyfeleket a különböző szolgáltatások használatára.

A gamification avagy „játékosság” élményét nyújtó fejlesztést az egyes online játékok, illetve a webes technológiák elterjedésével újra virágkorukat élő hűségprogramok alapozzák meg. Az IND ezt az újfajta gondolkodásmódot építette be banki front-end termékébe, az IND Banking Front-Office-ba. A szolgáltatás lényege, hogy a különböző banki tranzakciók – mint az átutalás, a pénzlekötés, illetve elektronikus számlakivonat, - igénybevételével pontokat, úgynevezett badge-eket lehet gyűjteni, melyek beválthatóak a bank által adott kedvezményes banki termékekre, kedvezőbb szolgáltatási díjakra vagy akár  jobb kamatra is.  Az ügyfelek egy adott elérendő jutalom érdekében célzottan is gyűjthetnek pontokat, de a beváltást lehet akár késleltetni vagy gyorsítani is.

A bankok és a pénzintézetek az IND Gamification motorját könnyen beépíthetik meglévő promócióikba és marketing kampányaikba, akár egy termék vagy szolgáltatás, akár egy csatorna promótálásáról legyen is szó. A rendszer összeköthető közösségi oldalakkal, például a Facebookkal, az ügyfél itt publikálhatja pontszerzéseit, ezáltal minden egyes post-olással több száz Facebook-felhasználónál jelenik meg a bank logója. A bank akár olyan kampányokat is indíthat, ahol a küldetés teljesítéséhez az ügyfélnek be kell vonnia a banki szolgáltatásokat nem igazán használó  ismerőseit is a játékba – természetesen további jutalmakért cserébe. Az IND fejlesztés legfontosabb előnye, hogy a felhasználó bankok ezzel az új kezdeményezéssel számos új ügyfelet toborozhatnak, meglévő ügyfeleiket pedig a kedvezőbb ajánlatok révén hosszútávon is megtarthatják.

Az általános lojalitás programoktól eltérően, ez a szolgáltatás inkább hasonlít egy számítógépes játékra, mint  egy hűségprogramra. Az erőteljes vizualizációs eszközökkel -pontrendszer, badge-ek, grafikonok, eredményjelzők – a termék vonzó felhasználói élményt nyújt az ügyfeleknek, ezáltal motiválva őket arra, hogy pénzügyeiket még inkább kézben tartsák.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.