Miközben folyik a csatározás a két óriás között (néhány pikánsabb részletről itt és itt írtunk), a piackutatók – az...
Miközben folyik a csatározás a két óriás között (néhány pikánsabb részletről itt és itt írtunk), a piackutatók – az objektív adatokra hivatkozva – a Samsung piaci térnyerését jósolják. A Strategy Analytics kutatói szerint a Samsung 27,8 millió okostelefont küldött piacra az elmúlt negyedévben, és ezzel a globális okostelefon-piac 23,8 %-át mondhatja a magáénak.
Mindeközben az Apple „csak” 17,1 millió készüléket szállított, ami a piac 14,6%-ának lefedéséhez elég – igaz, most itt a nagyágyú, a 4S, ami várhatóan felfokozza a vásárlási kedvet. Azonban máris itt az ellenérv: novemberben a Google-Samsung közös gyerek, a Galaxy Nexus is harcba száll. A valamikori első helyezett, a Nokia jelenleg a harmadik helyen áll (14,4 %-os piaci részesedéssel), azonban itt is lehetnek még meglepetések a Nokia Lumiának köszönhetően.
A Startegy Analytics szakemberei szerint a Samsung sikerének hátterében az elegáns dizájn, a népszerű Android, valamint az áll, hogy „mertek mások lenni”.
Az okostelefonok jelenleg a mobiltelefon-piac 44%-át bortokolják; összességében 117 millió készüléket küldtek piacra az elmúlt negyedévben. A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója még mindig a Nokia (27,3%), de már szorongatja a Samsung a maga 22.6%-os részesedésével.