Az Apple messze megelőzi riválisait a márkahűség-építésben – állapította meg a Gfk piackutató egyik tanulmánya.
Az Apple messze megelőzi riválisait a márkahűség-építésben – állapította meg a Gfk piackutató egyik tanulmánya. Kutatásuk során mintegy 4500 okostelefon-tulajdonost kérdeztek meg Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Brazíliában, Kínában, az Egyesült Államokban és Japánban. Mindez már csak azért is érdekes, mert az okostelefonok piacára sokan szeretnének befurakodni, s ilyen körülmények között igencsak meghatározó szerepe lehet a márkához való lojalitásnak.
S hogy miként jutott az említett következtetésre a Gfk? Nos, az iPhone-t használók 84 százaléka mondta, hogy az almás cég modelljei közül fog választani, ha telefont cserél, az androidosoknak viszont csak 60 százalékuk választani Androiddal futó telefont, s a Blackberryseknek már csak 48 százaléka venne ismét RIM telefont.
Mindez jó hír az Apple-nek, a cégnek, amelyik töretlenül menetel előre, miután 2007-ben bevezette az iPhone-t. S bár az eladások üteme picit lassult, de még így is 49 százalékkal több eladást realizálhattak az év utolsó negyedévében, mint 2010 hasonló időszakában – állítja az IDC.
Az Apple jelenleg egyértelműen vezeti a listát, azonban a jövő év számára is tartogat majd kihívásokat – jegyezte meg Ryan Garner, a Gfk elemzője, utalva az androidos készülékek növekvő számára, illetve a Windows 8-ra, amely már tableteken és telefonokon is futhat.