A Steam atyja és megálmodója érdekes gondolatokat oszt meg a netezőkkel és a szakmával a kalózkodással kapcsolatban.
A Steam atyja és megálmodója érdekes gondolatokat oszt meg a netezőkkel és a szakmával a kalózkodással kapcsolatban. A Cambridge Student-nek adott interjúban a Valve főnöke többek között kifejti, hogy szerinte a szoftvereket illegálisan letöltőknek nem az árral, hanem a szolgáltatással van bajuk.
Míg egy „kalóz” szolgáltatása a nap 24 órájában elérhető, és az általa feltört szoftver működik, addig a legális játékok esetében sokszor régiózár van a programon, időzár, (pl. az USA-ban megjelent, de Európában csak 2 hónap múlva lesz elérhető) problémák a hozzávaló DLC letöltésekkel, sőt néha olyan másolásvédelem van a játékban, amitől az gyengébben fut a gépen (pl. Starforce). Így olyan érdekes helyzet áll elő, hogy az illegálisan, 24/7 elérhető warez verziók gyakran jobb szolgáltatás nyújtanak, mint a legális verziók, hiszen itt nincs időzár, régiózár, a játékot „akadozóvá” tevő Starforce és egyéb DRM el van távolítva, sőt sokszor telepíteni is egyszerűbb egy warez játékot, mint például egy legális, Windows Live-al és EA Originnel telezsúfolt játékot. Newell Oroszországot hozza fel példának, velük kapcsolatban mindenki azt mondta, hogy felesleges arra terjeszkedni, mert úgyis mindenki kalózkodik. A Steamen ennek ellenére az USA után a második legnagyobb bevételt generáló piac lett Oroszország és Kelet-Európa. (forrás: Cambridge Student)