Susan Li, a Meta pénzügyi igazgatója szerint a hirdetők nem költenek kevesebb pénzt a cégnél azután sem, hogy a Facebookra felkerülő tartalmak hitelességét már nem ellenőrzi a vállalat.
Néhány héttel azelőtt, hogy Donald Trump ismét az Egyesült Államok elnöke lett, a Meta megszüntette a tényellenőrző csoportokat. Mark Zuckerberg bejelentésében arról beszélt, Trump visszatérése után platformjain előtérbe helyezi a szólásszabadságot és megszabadul a tényellenőrzőktől, helyüket egy új funkció veszi át, az X-hez hasonlóan a felhasználókra bízza majd a cég a különböző tartalmak ellenőrzését.
A döntés érthető módon komoly kritikákat váltott ki, ám a Meta szerint a lépésnek semmilyen következménye nem lett a cég működésére nézve.
A cég pénzügyi igazgatója, Susan Li nemrég arról beszélt a befektetőknek, hogy a Meta „nem tapasztalt semmilyen észrevehető hatást a tartalmi irányelvek változása után a hirdetők költését illetően” – idézte őt a TechCrunch. Részleteket ugyanakkor nem közölt ezzel kapcsolatban. Rámutatott viszont arra, hogy az MI-alapú eszközök segítenek a vállalkozásoknak maximalizálni hirdetési kiadásaik értékét.
Zuckerberg eközben tovább fényezte a döntését, és egészen odáig ment, hogy közölte: nem fél beismerni, ha valaki a Metánál jobb rendszert épít. Itt arra utalt, hogy a közösségi tényellenőrzés ötlete az X-től származik. Szerinte a termék – vagyis a Facebook – jobb hely lesz ettől, és nem igaz, hogy a céget ne érdekelnék többé félretájékoztatás elleni küzdelem.
A lap megjegyzi: nem meglepő, hogy a Meta éppen Trump hatalomra kerülésével vet véget a tények ellenőrzésének az Egyesült Államokban, tekintettel a republikánusok régóta fennálló aggodalmára, hogy cenzúrázzák őket a közösségi médiában, amikor tényellenőrzést alkalmaztak közzétett tartalmaiknál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.