A jelek szerint az OpenAI chatbotjának népszerűsége már a böngészők népszerűségét is felülmúlja. Igaz, a szolgáltatást használók jelentős része még mindig böngészőből keresi fel a ChatGPT-t.
Rendesen bepánikolt a Google, amikor az OpenAI elérhetővé tette a ChatGPT-t. A cég azóta felvette a kesztyűt, saját mesterséges intelligenciával lépett a piacra, amit pedig igyekszik minél több szolgáltatásába beépíteni. Azóta a MI-piacon nagy a versengés, ám egyelőre úgy tűnik, a ChatGPT fölénye megdönthetetlen.
A Digital Trends beszámolója szerint a szolgáltatást 3,7 milliárd alkalommal keresik fel havonta a felhasználók. Hogy ez mennyire komoly szám, azt jól mutatja, hogy egyetlen olyan adat van, amit hozzá lehet hasonlítani: az évek óta behozhatatlan piaci előnnyel büszkélkedő Chrome böngészőnek havonta 3,45 milliárd felhasználója van.
A Similarweb jelentése szerint a ChatGPT havi bővülése 17,2 százalékos, míg éves összehasonlításban 115,9 százalékos bővülésről lehet beszélni. Mindezt úgy sikerült elérnie a szolgáltatásnak, hogy a növekedését 2024-ben frissítette a chatbot elérhetőségét: lecserélte a chat.openai.com domaint a chatgpt.com-ra. Az eszköz forgalomnövekedése 2024 májusában volt a legnagyobb, amikor elérte a 2,2 milliárdos látogatottságot, azóta pedig folyamatosan növekszik.
Hogy a Google miként tudja ellensúlyozni ezt a növekedést, egyelőre nem tudni. A vállalat jelenleg tartja a piaci pozícióját, az OpenAI azonban nemrég elindította a saját internetes keresőjét, ami igen nagy fenyegetésnek tűnik a Google-re nézve. Érdemes persze azt is megjegyezni: az OpenAI szolgáltatásait a legtöbben a böngészőkből használják, ami pedig a piaci részesedés alapján a leginkább a Google Chrome-ot jelenti.
Mindeközben a Google saját chatbotja, a Gemini is egyre keresettebb. 2024 októberében 291,6 millió alkalommal keresték fel, ami 6,2 százalékos bővülés egy hónap alatt, éves szinten pedig 19 százalékos növekedésről lehet beszélni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.