A mesterséges intelligencia egyre több területet forradalmasít az online marketingben, legyen szó szövegírásról, képgenerálásról vagy a kampányok optimalizálásáról.
Alig két éve robbant be a generatív mesterséges intelligencia (MI), és azóta alapjaiban forgatta fel a világot. Nincs ez másképp a marketing területén sem: az MI-alapú alkalmazások széles palettáját érdemes megismerni ahhoz, hogy az ember lépést tartson a változásokkal és hatékonyabbá tegye munkáját.
„Rengeteg időigényes feladatot tudunk automatizálni MI-alapú megoldásokkal, ami lehetővé teszi, hogy a marketingesek több időt fordíthassanak más tevékenységekre” – mondja Bene Gergő, aki az E-Motion Marketing társalapítójaként kifejezetten a mesterséges intelligenciával támogatott marketinggel foglalkozik.
Szerinte ma már a kampánytervezés és -elemzés majdnem minden részletében megkerülhetetlen szerepet játszik az MI, és a különböző feladatokhoz más-más eszközök használatát kell elsajátítanunk. „A ChatGPT segítségével például gyorsan és hatékonyan lehet hirdetési szövegeket készíteni, de fontos, hogy hibrid rendszerben gondolkodjunk. Ez azt jelenti, hogy az MI-től kapott szövegeket mindig a szakértőnek kell finomhangolnia. A ChatGPT jó alapot ad, de néha korrigálni kell. A legfontosabb, hogy személyre szabjuk, és egyéni gondolatokkal egészítsük ki az elkészült anyagokat” – hangsúlyozza a szakértő.
Bene nem gondolja, hogy a megszűnne az igény a szövegírók szaktudása iránt. Azt már inkább, hogy a szakma átalakul: az MI-technológiák segítségével a szövegírói munka új dimenziókkal bővül, és az ismeretük nélkül nehéz lesz boldogulni. A szövegíróknak tehát meg kell tanulniuk jól promptolni, azaz megfelelő utasításokat adni a mesterséges intelligenciának a tartalomgeneráláshoz.
Ugyanez érvényes a grafikára is. A vizuális tartalmak létrehozásához Bene szerint a MidJourney az egyik legjobb és leggyakrabban használt eszköz, ami képes lenyűgöző stockfotókat kreálni. „Különlegessége, hogy nagyon részletes beállításokat tesz lehetővé, így egyedi és pontos képeket kaphatunk. Ez nagy segítség, mert ami korábban órákba, napokba telt volna, most néhány perc alatt elkészülhet.” Egyedi kreatívok is létrehozhatók, például AdCreative használatával. Ez az eszköz a megadott weboldal arculatát és színeit felhasználva készít a márkához tökéletesen illeszkedő képeket, és akár több száz variációt is legyárt.
A technológia ráadásul rövid videók, animációk létrehozására is alkalmas, illetve hangklónozásra is alkalmas, ehhez elég egy rövid betanító hanganyag. „Ez nagyon izgalmas, de komoly jogi kérdéseket is felvet, éppen, mivel egyelőre bárki hangja felhasználható. Fontos, hogy tisztában legyünk az etikai vonatkozásokkal, mert az ilyen technológiák visszaélésekre is alkalmat adhatnak” – emeli ki a szakértő.
Ha már minden elkészült, és fut a kampány, akkor is hasznosak a legújabb eszközök: a mesterséges intelligenciára kampányok elemzését is rá lehet bízni, a ChatGPT például optimalizálási javaslatokat is adhat. A rendszer gyorsan áttekinti a kampánystruktúrát, és javaslatokat tesz, min érdemes változtatni ahhoz, hogy hatékonyabb legyen a marketing.
Bár a kreatív szakemberek többsége érzi, hogy az MI nélkülözhetetlenné vált a szakmában, sokan még nem rendelkeznek a megfelelő ismeretekkel, hogy melyik MI-eszközt milyen feladatterületen alkalmazhatják. Nem is csoda, hiszen a generatív MI napról napra változik és fejlődik. Bene Gergő szerint a legfontosabb, hogy a technológiával együtt fejlődjön mindenki, és megtanulja, hogyan lehet azt saját javára fordítani.
MI workshopok és képzések
Amennyiben szeretné cégét felkészíteni a jövő munkavállalóira, és megismerné a mesterséges intelligencia lehetőségeit, workshopjaink és tréningjeink ideális megoldást nyújtanak. Ismerje meg, hogyan alkalmazhatja ezt az új technológiát a mindennapi munkafolyamatokban, és hogyan válhat a következő generáció a mesterségesintelligencia-szakértőjévé!
Találkozzunk november 13-án a BMC-ben a HVG AI training & workshopján.
Részletek és jegyvásárlás a rendezvény weboldalán.