Nehezebb dolguk lehet a jövőben az átverős weboldalaknak, a Google ugyanis a kereső találati oldalán jelezheti, hogy melyik oldal a megbízható.
A közösségi oldalakon már megszokhatta azt a bizonyos kék pipát egy-egy oldal neve mellett, ami azt hivatott jelezni, hogy megbízható oldalról van szó. Bár a dolgot az X kissé elinflálta azzal, hogy a platformon pénzért lehet hozzájutni – így olyan rosszindulatú profilok is megkaphatják, amelyek mondjuk álhíreket terjesztenek –, ezt a jelölést használja például a Gmail is, hogy azonosítani lehessen a megbízható helyekről érkező leveleket.
A Google most egy újabb helyen tervezi bevezetni a vizuális funkciót: az internetes keresőben. A The Verge beszámolója szerint a vállalat egyelőre csak teszteli a kék pipákat, amik a találati oldalon jelennek meg, és csak azon cégek weboldala mellett szerepelnek majd, amelyek megbízhatóak. A tesztelés mostani szakaszában ilyen például a Microsoft vagy az Apple.
More blue checkmarks in the wild -> Google is “running a small experiment” showing blue verified checkmarks beside business links in its search results that indicate the company is genuine
— Glenn Gabe (@glenngabe) October 4, 2024
“We regularly experiment with features that help shoppers identify trustworthy businesses… pic.twitter.com/Ve5Lu0lk2g
A megoldás azért is tűnik hasznosnak, mert így könnyebben kiszűrhetők lehetnek azok a kamu weboldalak, amelyek ellopják egy másik weboldal kinézetét, és megpróbálják elhitetni magukkal, hogy ők az eredeti oldalak – hogy aztán ellopják a felhasználó bejelentkezési adatait.
„Rendszeresen kísérletezünk olyan funkciókkal, amelyek segítenek a felhasználóknak azonosítani a megbízható vállalkozásokat az interneten. Jelenleg egy ilyen kis kísérletet futtatunk, amely során kék pipákat jelenítünk meg bizonyos vállalkozások mellett a Google találati oldalán” – erősítette meg az információt a The Verge-nek a Google szóvivője.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.