A mesterséges intelligencia válaszaiba is becsempészi a hirdetéseket a Google, de úgy tűnik, jelen állás szerint csak a témába vágó ajánlások fognak megjelenni.
A Google – hasonlóan a Microsofthoz – igyekszik a keresőjébe is minél inkább integrálni a mesterséges intelligenciát, felemás sikerrel. Elég csak a ragasztós pizzára gondolni.
Az AI Overview nevű MI-funkció jórészt függetlenül működik a Google hagyományos keresőjétől, és a hagyományos, listaszerű találatok helyett kerek egész mondatokban válaszol, összegezve azt, amit a weben az adott témában talált.
A válaszokban lehetnek ajánlott oldalak, de meg is hivatkozza a felhasznált forrásait is a megoldás. És eddig mentes volt a hirdetésektől – ez azonban most megváltozik. Az MI-összegzésekben ugyanis mostantól megjelenhetnek a szponzorált ajánlások, kapcsolódva ahhoz, amivel kapcsolatban a felhasználó épp érdeklődik az AI Overview-nál.
Például, hozza példának a The Verge, rákereshet arra, hogy mi szedi ki a ruhából a fűfoltot. Az MI válaszolni fog néhány tippel, valamint megjeleníthet olyan termékeket is, amelyek konkrétan ebben segíthetnek. Természetesen utóbbiaknál felhívja majd a felhasználó figyelmét a Google arra, hogy ezek szponzorált ajánlások. És hangsúlyosan a témába vágó ajánlásokról beszél a cég, szóval a fűfolt eltávolítására keresve nem fog pizzát vagy iPhone-t javasolni a megoldás.
Az AI Overview emelett több újítást is megkap: ezentúl még feltűnőbben fogja mutatni a forrásként használt webhelyeket. Ezt eddig csak tesztelte a cég. Az MI-keresés egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, arról továbbra sincs információ, hogy más országokban mikor jelenhet meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.