A jelek szerint az Apple túlhúzhatta az egyik algoritmust, ami miatt nem mindig működik úgy az iPhone 16 Pro kijelzője, mint kellene.
Alig néhány napja indult meg az új iPhone-ok árusítása – a legerősebb készülékről, az iPhone 16 Pro Maxról készült tesztünket itt olvashatja –, az elsődleges visszajelzések alapján azonban nem minden működik tökéletesen a készülékekkel. Egész pontosan az iPhone 16 Pro esetében jelentette több tulajdonos is ugyanazt a problémát.
A Redditen feltűnt bejegyzések szerint a kijelző nem mindig érzékeli a felhasználó mozdulatait: nem minden lehúzásra és koppintásra reagál, ami jelentősen befolyásolja a készülék használhatóságát. A probléma az iOS 18 és az iOS 18.1 rendszereknél is fennáll. (Utóbbi még béta.)
A feltételezések szerint a problémát az az algoritmus okozhatja, ami megakadályozza, hogy a kézben tartott telefonnál az ujjak mellett a tenyér is utasítást adjon a kijelzőnek, ha hozzáér. A probléma leginkább a panel szélein és a kameravezérlő gomb környékén jelentkezik: a rendszer néha figyelmen kívül hagyja az érintéseket, ha előtte a kijelző más részéhez is hozzáért a felhasználó.
iPhone 16 Touch Unresponsive Issue
byu/Known_Tap_1462 iniphone
A felhasználók úgy gondolják, az algoritmus ennyire érzékennyé tétele a vékonyabb mobilváznak, valamint a tokoknak köszönhető, ám úgy tűnik, az Apple a kelleténél jobban húzta túl a dolgokat.
Mivel a probléma nem áll fenn, ha a kijelző le van zárva, így minden bizonnyal szoftveres gonddal van dolguk a felhasználóknak. Ez kifejezetten jó hír, mert az Apple következő frissítése jó eséllyel megoldja ezt a gondot. Az már más kérdés, hogy egy ilyen – viszonylag egyszerű – hiba miért nem jött elő a gyári tesztelések során.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.